קקי בצבע ירוק

דיון מתוך פורום  טיפת חלב

08/04/2013 | 09:08 | מאת: ליאור

שלום, ביתי בת ארבעה וחצי חודשים. לפני שבועיים פסקה לינוק ומאז היא אוכלת פורמולה. לפני שבוע עברה את החיסונים של גיל 4 חודשים. בשבוע האחרון צבע הקקי שלה הוא ירוק ובמרקם משחתי. נראה כי מאוד קשה לה להוציא אותו וזה מלווה בכאבי בטן, בכי ממושך וחוסר נוחות מובהקת. החלפתי לה את הפורמולה לפני יומיים לסימילאק (ממטרנה). התקשרתי לרופא ולטענתו זה מצב טבעי וקקי ירוק זה בסדר גמור ! לתחושתי, זה לא תקין לבכות כ"כ הרבה ולהתאמץ להוציא את הקקי. האם יש מקום לדאגה? לשמיעת חוו"ד נוספת מרופא אחר? אגב, היא מעט מצוננת ומשתעלת בימים האחרונים. תודה.

לקריאה נוספת והעמקה

ליאור שלום, יתכן והשינוי בצבע ובמרקם של הצואה הינו תגובה לחיסון הרוטה שקיבלה לפני שבוע. חיסון הרוטה יכול לשנות את צבע ומרקם הצואה - וזה יכול להימשך שבוע אחרי החיסון. אפשרות נוספת היא אי סבילות לאחד המרכיבים של התמ"ל - כיון שכבר החלפת ממטרנה לסימילק - כדאי להמתין עוד יומיים - כי גם למעי לוקח זמן להתרגל לשינוי - ואולי אחרי 4 ימים של נסיון עם סימילק תהיה הטבה. בינתיים - כדי להקל על היציאות הקשות - ניתן להוסיף למנות הסימילק שהיא אוכלת כפית של שמן (כל שמן מאכל הוא טוב - לדוגמא שמן קנולה) - וזה בד"כ גורם ליציאות רכות יותר. אם אין שיפור אחרי נסיון של 4 ימים - כדאי לשקול החלפה נוספת של הפורמולה כדי למצוא את הפורמולה המתאימה לה ביותר - אפשר לנסות נוטרילון(של חברת טבע) - למרות שמבחינת הרכיבים שלו - הוא דומה גם למטרנה וגם לסימילק - אך הנסיון מלמד שהוא קל לעיכול. או נסיון עם סימילק קומפורט - פורמולה מפורקת חלקית. בכל מקרה - צואה ירוקה זה לא הצבע התקין (הצבע של הצואה לא אמור להשתנות בהרבה מההנקה - צבע חרדלי אמור להישאר גם באכילת תמ"ל). יש סיכוי שהצואה ירוקה כתוצאה מאותו וירוס שגורם לנזלת ולשיעול- ואם זה כך זה דורש מעקב (בכל מקרה - תינוקת בת 4 חודשים עם נזלת ושיעול כדאי לפנות לרופא המטפל לבירור). תרגישו טוב!

11/04/2013 | 10:01 | מאת: ליאור

נכון לעכשיו, נראה כי החלפת הפורמולה היתה אפקטיבית. לגבי הצבע ביום האחרון יש גם צבע צהבהב. הירוק לא נעלם לחלוטין אך הוא פחות בולט כמקודם. ייתכן ובאמת נובע מהחיסון ו/או מההצטננות שלה... שוב תודה!

מנהל פורום טיפת חלב