תזונת תינוק בן חצי שנה

דיון מתוך פורום  טיפת חלב

14/03/2013 | 09:09 | מאת: לימור

רנה שלום, בני בן חצי שנה, ניזון בעיקר מהחלב שלי (הוא אצל מטפלת ואני שואבת לו בעבודה)ובמשך היום אוכל מנה של פירות ומנה של ירקות ובלילה מנה של סימילק לפני השינה, יש לי שתי שאלות אלייך: 1.הוא אוהב מאוד את הפירות ואוכל את כל הצלחת ואת הירקות הוא לא כל כך רוצה הוא אוכל כמה ביסים ולא בא לו יותר, אם מנסים לתת לו עוד הוא עושה פעולה של "עומד להקיא", מה אפשר לעשות כדי שיתלהב גם מהירקות כמו הפירות? 2.לפני השינה הוא אוכל מנה של סימילק ונרדם לכל הלילה(בערך מהשעה שמונה וחצי-תשע עד השעה שש-שש וחצי בבוקר, השאלה שלי האם כדאי להוסיף לו דייסה בלילה בגלל גילו או שעדיף לחכות עם זה?וגם אם כן באיזה דייסה כדאי להתחיל? תודה רבה, לימור

לקריאה נוספת והעמקה
14/03/2013 | 11:40 | מאת: סיגל מטפלת בתינוקות בבית

הי אצלי יש תינוקת בת חצי שנה שגם אכלה את הפירות יותר מהירקות . אני התחלתי לתת לה את הירות מעוכים במזלג ולא טחון לאט לאט כמובן. וזה יותר טעים לה. ודייסה היא לוקחת בלילה ביחד עם החלב שתי כפיות ביחס ל180 . יום טוב.

לימור שלום,אם אפשר לקחת הקבלה מעולם אחר - אז ניתן להגיד שבנך עם האות "ל" על ראשו - בכל הקשור לאוכל - הוא לומד מרקמים חדשים, טעמים חדשים, טמפרטורות שונות - וכמו בלימוד נהיגה - זה תהליך שלוקח זמן והתנסות חוזרת. ולכן, זה מצויין שהוא אוכל פירות בהנאה. זה בסדר גמור שהוא עדיין לא שלם עם הטעם של הירקות - ובמקרה זה ניתן לעשות 2 דברים - או להפסיק עם הירקות לכמה ימים ואחרי כמה ימים לחזור אל הירקות - לפעמים אחרי ההפסקה התינוק מבין שהוא מכיר את האוכל הזה ואז ממשיך אחר הפסקה לאכול בלי קושי. אופציה נוספת היא לגוון בטעם - להכניס עוף/הודו למרק הירקות- תינוקות בד"כ אוהבים את הירקות יחד עם העוף מאשר בלעדיו, ניתן לגוון בירקות אחרים - להכניס בטטה למרק, או =עדשים ואפונה - כיד הדמיון והניסיונות. ובכל מקרה - אין שום בעיה שימשיך רק עם כמה כפיות של מרק - וישלים עם חלב אם נשאר רעב, ורק את ארוחת הפירות הוא גומר עד סופו. בכל הקשור להתנסות עם אוכל בחודשים אלה - חשוב יותר הגיוון מאשר הכמות!תמיד אפשר להשלים עם חלב אם הוא אינו רוצה לסיים את הארוחה. עם הזמן - הכמויות ישתנו - הוא יאכל יותר מרק/ירקות ועוף על חשבון החלב של אותה ארוחה. כפי שסיגל המטפלת ציינה - לעיתים כאשר התינוק בשל לאכול את המרק במרקם קצת יותר גרוס או מעוך ולא רק טחון - הוא משנה את דעתו עליו לדיעה חיובית יותר. לגבי דייסה לקראת שינה - תינוקך המדהים ישן לילה שלם - נפלא, נפלא , נפלא. אין צורך בתוספת דייסה - עיקר הסיבה לתוספת דייסה בגיל זה הינו עיכוב בגדילה וצורך בהעשרה קלורית ולאו דוקא קושי בשינה רציפה (שבמקרה שלכם לא קיים).אם המצב ישתנה - ניתן להשתמש בכל מגוון הדייסות הנמסות הקיימים - בגיל 6 חודשים ומעלה עדיף דייסות דגנים למיניהם - שיבולת שועל, סולת, דגנים מעורבים. שיהיה סוף שבוע מקסים!

מנהל פורום טיפת חלב