סדר יום לילד בן 8 חודשיים

דיון מתוך פורום  טיפת חלב

19/07/2012 | 14:18 | מאת: שרון

ילדי בן 8 חודשיים ובשבוע האחרון אני איתו בבית בעקבות פיטורים רציתי לשאול ת מהו סדר יום מומלץ בגיל כזה ואיזה פעילות אפשר לעשות על מנת שלא יהיה משעמם. בני מתעורר בבוקר בין השעות 6 ל-7.30 ואז מקבל תמל+דייסה(לציין שכל ארוחות החלב שלו הם מטרנה וקונפלור) לאחר הארוחה הוא חוזר לישון לעוד שעה וחצי בערך ואז אוכל פירות טחונים בבקבוק משחק עם עצמו בסבבות 1.30-2 נרדם לעוד שעה וחצי ומתעורר לקראת 3 בערך ואוכל מרק טחן בבקבוק אחכ שעה וחצי בערך אוכל חלב ומנמנם חצי שעה ע 40 דק ולקראת 7.30-8 מקלחת ובקבוק חלב נוסף!!!!!!!1 הבעיה שהוא לא נרדם לפני 10.30-11 בלילה וגם זה בבכי רציתי לדעת אם סדר היום הזה בסדר מבחינת זמני שינה וערות מבחינת תזונה והרדמה בלילה. אשמח לעזרה

לקריאה נוספת והעמקה

שרון שלום, תינוק בן 8 חודשים אמור לישון כ14 וחצי שעות ביממה מהם 11 שעות בלילה - כלומר - בנך המתוק - ישן את מה שהוא צריך במהלך היום - כ 3 וחצי שעות בסה"כ אבל לא ישן מספיק שעות בלילה - שהוא ישן 8 שעות אך הוא זקוק ל11 - והסיבה המתאימה ביותר למיעוט השעות הוא שהוא עייף מדיי. ילדים שהולכים לישון עייפים מדיי - מתקשים להירדם, ומתעוררים יותר פעמים בלילה. ולכן אם חסרים לו כ3 שעות שינה - אז על פי חישוב זה הוא אמור ללכת לישון ב19:30 הכי מאוחר. קושי נוסף שסביר להניח גורם לו לקושי בהירדמות - זה פיספוס חלון השינה - חלון השינה זהו הזמן האופטמילי להשכיב תינוקות לישון ! בד"כ התינוק מאותת שהוא עייף - אך אנו מפספסים את האיתות הזה - ולפעמים מפרשים את זה כשיעמום ולא כעייפות. לכן סדר היום המוצע הוא: קימה ב6-6:30 (תינוקות אמורים לקום באותה שעה כל יום ולכן לא מומלץ לתת לו פעם לקום ב6 ופעם ב7:30 כי זה משבש לו את סדר היום - תחליטי מתי הכי מתאים שהוא יקום - ואם החלטת 6:30 אז רצוי להעיר אותו אם הוא לא מתעורר לבד - ולא לתת לו לישון עד 7:30.) ארוחת בוקר - תמל עם דייסה(אפשר לגוון את הקורנפלור ולתת דייסת דגנים /שיבולת שועל מדי פעם). זמן מההתעוררות משנת הלילה ועד שנת הבוקר אמור להיות בין 2-3 שעות - כלומר מצופה שהוא יישן שוב סביב 8:30-9:00 בבוקר. יש סיכוי סביר כי תראי אצלו את סימני העייפות עוד בטרם שהוא יהיה עצבני מעייפות - סימנים כגון בהייה באויר, פחות תנועות רגליים/משיכה באוזניים או בשיער/ שיפשופי עיניים /פיהוקים. שינה של שעה וחצי וקימה סביב 10:30 . ארוחת פירות. זמן מהתעוררות בוקר עד לפרק שינה הבא הוא בין 2.5-4 שעות - ולכן אפשר לנצל את הזמן הזה לקניות/ללכת לקניון ולתת לו לשחק בג'ימבורי(ברוב הקניונים יש "מיני ג'ימבורי" בד"כ ליד חנות שילב או בתוך חנות שילב - ללא תשלום. )/לשחק בבית - משחק על השטיח בזחילה אחרי כדור/ משחקי עידוד זחילה למיניהם. ארוחת צהריים סביב השעה 13:30 - ארוחת מרק - בכפית!! מומלץ מאד לחשוף אותו לאכול מכפית ולא לתת את האוכל הטחון בבקבוק- גם אם הוא יתלכלך יותר ואפילו יאכל פחות. 14:00-15:30 שנת צהריים. 15:30 בקבוק תמ"ל - שבגיל 9 חודשים אפשר להחליף חלק ממנו למעדן/גבינה וכו'. יתכן וסביב 17-18 הוא ינמנמם כחצי שעה - ויתכן ותראי שבחודש הקרוב הוא יוותר על שנת אחה"צ. כאשר הוא יוותר על שנת אחה"צ ובמידה ולא חם מידי אני ממליצה לטייל איתו בפארק בחוץ בין 17-18 בערב. בכל מקרה - 18:30 ארוחת ערב - אם הוא כבר מתחיל לאכול מוצקים - אפשר להציע לו חתיכות קטנות של פשטידה/טונה/לחם עם חומוס/חתיכות עגבניה /חביתה או מקושקשת. ואח"כ טקס שינה שכולל - אמבטיה, לבישת פיז'מה - בחדר שלו, שיר או סיפור או שניהם - כדאי לקראת הטקס שינה לסגור את התריסים כדי שהוא יבין שהולכים לקראת שנת לילה. בקבוק אחרון לפני השינה - ואם הוא עדיין לא אוכל ממש מוצקים אפשר לתת את רובו כ"ארוחת ערב" במקום המוצקים שהצעתי- ולהשאיר כ1/3 למנה אחרונה לפני השינה. לאחר שהוא מסיים את הבקבוק - נשיקת לילה טוב והשכבה במיטה. וזהו! יתכן ובלילות הראשונים עדיין יהיה בכי - כי הוא צריך להתרגל לשעון החדש - - אבל ברגע שתשכיבי אותו ב"חלון השינה " שלו - יהיה לו קל יותר להירדם ולכן הכי יהיה קצר יותר. בהצלחה! ותהני מהזמן איתו!!

20/07/2012 | 01:46 | מאת: שרון

תודה רבה על התשובה המפורטת לגבי ענין האוכל של אחה"צ איך לתת חביתתה או פשטידה איך הוא אמור לאכול את זה?אני גם ממש בלחץ שלא ייחנק או משהו בסגנון גם ככה את המרק והפירות קשה לי איתו הוא עושה את עצמו נחנק או שזה באמת. הענייןנ של האוכל מאוד מלחיץ אותי קרו מקרים של חנק לא עלינו מה לעשות אם ככה? שבת שלום!!

מנהל פורום טיפת חלב