הנחש הכיש אותי בכל זאת
דיון מתוך פורום חלומות, סיוטים וחוויות מיוחדות בחלימה
ההודעה שלך התקבלה בהצלחה
היא נמצאת כעת בבדיקת עמידה בנהלי הפורום
ההודעה צפויה להתפרסם תוך 24 שעות ממועד הגשתה
במידה וההודעה לא פורסמה בתוך 24 שעות, מומלץ לעיין שוב בנהלי הפורוםולהעלות את ההודעה מחדש.
שלום, בחלום יש לי בן זוג (מה שלא קיים במציאות זה זמן רב), ואנו נפגשים עם זוג חברים. יש להם את שולחן בית ילדותי (כשאבי היה חי. הוא נפטר בהיותי בת 10 וחצי). הפורמייקה של השולחן כבר נראית נורא ומתחילה להתנתק מהפלטה, ואני אומרת להם שאף שמדובר בשולחן הזה, הם יותר מרשאים לשחרר אותו, רק שיגידו לי כשזה קורה. הם שמחים ומאשרים כי הגיעה העת ואני מאשרת לשחררו. במהלך אירוע זה מתראיינים בחוץ שני חיילים, אחד בלי ידיים ועזרים אחרים לשימושו, והשני ללא רגליים על כיסא גלגלים. הם מתראיינים על המצב כי עודנו במלחמה. אני יורדת למטה במבנה עם בן הזוג הנוכחי, חושבת בזמן הזה על כך שלא נמשכת אליו בטירוף כפי שהיה עם בן הזוג הקודם. מרגישה את אצבעות ידיו הדקות בכף ידי, מחבק אותי אחר כך מאחור וחושבת על כך שאוהבת אותו ואולי לא נורא שאינני נמשכת אליו כך, חושבת אולי אבשיל אל מערכת יחסים זו, אולי כבר הבשלתי אליה, מנסה להתיידד עם המצב הזה. בהמשך בחוץ יורדת לבד במבנה, ובין רהיטים או גרוטאות או משהו כזה יש נחש צפע קטן על הרצפה ואני רוצה להרוג אותו. חושבת על כך שזה רק אני מולו עכשיו. זה הקרב שלי, מה שנקרא. שני זוגות כפכפים מולי. רוצה לתת לו בראש כמו שנותנים במקק. בוחרת זוג עשוי סוליית חימר או חרסית, חושבת שזה יתנפץ עליו אבל לפני כן ימעך את ראשו. מנסה להגיע אליו, חוששת שלא אצליח. בוחרת לתפוס את ראשו ביד ימין (החזקה שלי) בשתי אצבעות כך שלא יוכל לפתוח את הפה ולעלות אל בן הזוג והחברים במחשבה שהוא יוכל לעשות עם זה משהו. הנחש במצב הזה מנסה לכופף ראשו על מנת להכיש. הוא לא מצליח אבל משהו בתוכי מרפה לכך שיצליח, הוא מכיש. יש בי סוג של רפיון אבל לא בגלל ההכשה. זה משהו פנימי נפשי כזה של רפיון, רפיון שהביא להחזיק אותו כאילו כך שישתחרר למרות שיודעת שיכיש בצורה הזאת. עולה אליהם, מספרת מה קרה, ואומרת שיהיה בסדר. התעוררתי.
שלום זהר, חלום משמעותי שמורכב להבין את המשמעות שלו! חלקו הראשון של החלום קשור לזוגיות ולקשר עם אבא. אצל זוג חברים יש שולחן מיושן שמזכיר את השולחן בבית ילדותך כשאביך היה חי. אני תוהה האם האובדן של אביך שנפטר בהיותך בגיל 10, הותיר בך חסך שמקשה עלייך ביצירת זוגיות? או מסמן קושי להיות באינטימיות עם בן זוג, מתוך חשש לאבד אותו? בחלום יש לך בן זוג שנראה שהוא טוב אלייך, הגם שאינך נמשכת אליו. יתכן, שהחלום מראה שקיים בך יסוד ״נחשי״ שעלול לפגוע בקיום מערכת יחסים יציבה. את מנסה לא לתת ליסוד הנחשי הזה לפגוע בבן הזוג שלך אבל ברגע מסוים את מתעייפת מהניסיון לשלוט בו ומשחררת אותו. יתכן שהיסוד הנחשי, שקשור לפיתוי ומשיכה, הוא זה שמעורר בך ספקות לגבי הקשר ואינו מניח לך. נראה שאת נמצאת במאבק עם היצר הפנימי להטיל ספק באפשרות לקיים מערכת יחסים יציבה ומתמשכת (שיש בה אהבה, אם כי לא תמיד משיכה חזקה כמו הפיתוי שיש בנחש) האם תוכלי לא לאפשר לראש הנחש להכיש בהמשך, את מערכות היחסים שתיצרי? בברכה, נתנאל פרי