חלום חריג על שיניים שבורות, נופלות ותותבות.

דיון מתוך פורום  חלומות, סיוטים וחוויות מיוחדות בחלימה

01/02/2021 | 01:01 | מאת: שמעון

שלום חברים, חלמתי חלום עם כמה סימנים (סמלים), בינהן גם שיניים תותבות (פלטה) אני לא יודע אם זה העיקר והיו עוד סימנים. אך החלום היה חלום מאוד חריג עבורי ועוצמתי שהתגלגל ונמשך למציאות: ראשית, אני רווק בן 33. החלום הוא לא היה חלום צלול, זאת אומרת שבזמן החלום לא ידעתי שאני נמצא בחלום. המקרה בחלום היה בבית של הוריי שאני גר איתם. במציאות אני כבר לא גר איתם כ-6 שנים. --- לפני החלום שכנראה לא קשור לחלום המדובר, חלמתי שאני יושב ורואה טלויזיה בסלון עם סבא וסבתא שלי שניהם ז"ל. --- החלום עליו שואל: חלמתי שפגשתי מכרה רחוקה יחסית (אתיופית), דיברנו כמה מילים ואז התנשקתי איתה ואז פתאום אני מרגיש עצמים לא ברורים בפה. אז אני הולך לכיור בשביל לירוק את העצמים האלו שהן שלה וממנה, שמתברר שזה שיניים שחלקן שבורות, חלקן לא, יחד עם הכתרים/ סתימות בצבע כסוף, אז יורק אותן יחד עם דימום תוך כדי שאני עם הפה פתוח לכיור יורד גם מלא רוק. אני חושב שאלו השיניים של הבחורה. לאט לאט אני מגלה שהשיניים שיצאו הן שלי, חלק מהשיניים נשברו ונפלו מעצמן וחלק מהן היו שלמות אך לא "יושבות טוב" על החניכיים אז הוצאתי בעדינות שן שן בערך בסך הכל כולל אלו שנפלו מעצמן כ- 5 שיניים. תוך כדי שאני ממשיך לדמם ונוזל רוק מעל הכיור, מישהו שאני לא מכיר (אתיופי) אבל הוא כביכול חבר של המשפחה שלי ובא לטפל בי, אני רואה דרך הראי שמעל הכיור שולף לי בעדינות את פלטת השיניים העליונות מהפה שלי כמו שמוציאים פלטת שיניים תותתבות, ואז הדימום והרוק מפסיקים. לאחר כמה דקות, אמא שלי שואלת אותי "מחר אקח אותך לרופא שיניים"? ומיד לאחר מכן במציאות: התעוררתי עם הרבה רוק על השפתיים ועל הכרית, ומרוב שהיה הרבה רוק עליי הייתי צריך לנגב עם נייר טישו. ------ בחלום, לא הבנתי מדוע הבחור בא לנסות ולטפל בי בכך שהוא מוציא לי את השיניים, ולכן הופתעתי לגלות שיש לי שיניים תותבות (במציאות אין לי). ----- אשמח להסבר של מה החלום הזה אומר?

01/02/2021 | 04:49 | מאת: שמעון

תוספות: רק מאמצע החלום התבהר לי שאני נמצא בבית עם ההורים (לפני השלב שהפסיקו לי את הדימום) ובנוסף, יש לציין שלא חשקתי אף פעם באותה המכרה הרחוקה, ולא חשבתי להיות איתה או משהו כזה. אבל ככל הנראה היא לא היתה הנושא העיקרי של החלום.

שלום שמעון, כדי להבין את המשמעות הכוללת של החלום, חשוב לברר פרטים עליך ועל האסוציאציות שלך בקשר לתכנים שמופיעים בו (מכרה אתיופית, שיניים תותבות ועוד) עם זאת, נראה מתכני החלום, שיתכן שהוא מצביע על קושי שיש לך ביצירת זוגיות וקשר אינטימי. נראה על פי החלום שאין לך מודעות מספקת לקושי בזוגיות (אתה מופתע לגלות שיש לך שיניים תותבות ואתה נוטה להשליך את הבעיה על בת הזוג) ולכן החלום מכוון אותך ללכת לטיפול נפשי, כדי לתת מענה הולם לכך. בהצלחה, נתנאל

02/02/2021 | 19:35 | מאת: שמעון

תודה על תגובתך נתנאל, לדעתי מה שרשמת זה לא הכיוון (לגבי נושא הזוגיות), אבל ייתכן והסוף שלו הוא כן נכון, לגבי טיפול. יש לציין ולהוסיף שבימים האלו ישנם סכוסוכים במשפחה, וזה על רקע של הפליות וקיפוח בין האחים. זה נושא שמטריד אותו מאוד בימים אלו, ולדעתי זה גם קשור איכשהו לזה. מה דעתך?

שלום שמעון, כפי שציינתי בתגובה הקודמת, חשוב לדעת את הפרטים עליך ואת האסוציציות לחלום כדי לדייק יותר במשמעות שלו. קשה לקשר בצורה ישירה בין התוכן הגלוי של החלום לבין הקשיים שקיימים במשפחתך. בכל מקרה, הן ממה שאתה מתאר במציאות והן מתוכן החלום, כדאי לך לפנות לטיפול נפשי, כדי שתוכל לתת מענה לנושאים שמטרידים אותך בתקופה זו. נתנאל

מנהלי פורום חלומות, סיוטים וחוויות מיוחדות בחלימה