שירים בחלום - מה הסיבה?

דיון מתוך פורום  חלומות, סיוטים וחוויות מיוחדות בחלימה

07/02/2017 | 09:40 | מאת: מורן

שלום אני בת 21 וקיימת תופעה דיי מוזרה שחוזרת על עצמה בלא מעט חלומות שאני חולמת. אני שומעת שירים בחלומות, שירים לא מוכרים, באנגלית, אני שומעת גם את המילים ויש מנגינה, שירים יפים שבדרך כלל גבר שר. השיר מופיע ברקע לאורך החלום (שיש דיבורים בחלום השיר מעט נחלש וכשלא, מתחזק) ושומעים בעיקר את הפיזמון שחוזר על עצמו, בכל חלום שיר אחר. הרחקתי לכת ואפילו חיפשתי אם קיימים שירים כאלה כי זה נישמע משהו שלקוח מהמציאות ואולי שמעתי פעם וזה ניכנס לחלום.. אבל לא, אף שיר ששמעתי לא מצאתי.. למה זה קורה? יש לציין שמילות השיר בין חלום לחלום לא מאוד קשורות לחלום עצמו.. לסיטואציה שבחלום. מה הסיבה...?

לקריאה נוספת והעמקה
07/02/2017 | 11:09 | מאת: אלי אבידר פסיכולוג

שלום לך.שמיעת שירים בחלום אינה תופעה שכיחה אך גם נדירה.לדעתי דפוס זה מלמד על יצירתיות. לא כל חלום הוא ביטוי לבעיה. יכול להיות שזה רמז לכיוון יצרתי לא ממומש בחיי היומיום.אלי

כדאי לציין שפול מקטני יצר את שירו המפורסם "אתמול" בעת שחלם... "I woke up with a lovely tune in my head. I thought, 'That's great, I wonder what that is?' There was an upright piano next to me, to the right of the bed by the window. I got out of bed, sat at the piano, found G, found F sharp minor 7th -- and that leads you through then to B to E minor, and finally back to E. It all leads forward logically. I liked the melody a lot, but because I'd dreamed it, I couldn't believe I'd written it. I thought, 'No, I've never written anything like this before.' But I had the tune, which was the most magic thing!" The tune McCartney was speaking about was the arrangement to the gigantic hit “Yesterday” (from The Beatles album “Help!” (1965)).

07/02/2017 | 17:40 | מאת: מורן

תודה רבה

מנהלי פורום חלומות, סיוטים וחוויות מיוחדות בחלימה