בקשר לסטומה ולכלורין בבריכה

דיון מתוך פורום  סטומה - תמיכה

24/04/2012 | 18:03 | מאת: סיגל

שלום לכולם..עברתי איליאוסטומי באמצע פברואר ומאז אני מסתגלת טפו טפו לא רע בכלל..הייתי רוצה לדעת לגבי הקיץ הראשון שלי בתוך מים..מכיוון שאני אוהבת לרבוץ בתוך בריכה אפילו שעות .כלומר רוב הזמן במים , רציתי לשאול אם יש סכנה עם הכלורין ואו עם הסטומה בכלל..ברור שאני אשים sureseal ring לאטימה ממים שקניתי מבעטד מועד אבל הייתי רוצה לשמוע ממשהו עם נסיון ואני לא מתכוונת לטבילה קצרה..כמו כן לפני טיסה..האם יש להביא מסמך מרופא לגבי אביזרי הפסטה ,הדבק,האבקה מספריים ,טבעות אטימה שלא יחשבו שזה להכין איזו שהיא פצצה כימית ..במידה והסטומה תתכווץ מלחץ האוויר ולא ירשו לי לקחת ציוד להחלפת בסיס אז הפצצה היחידה עד לוס אנגלס תהיה הפצצת סירחון מהסטומה וזה בהחלט לא יהיה נעים..אם טיילתם כבר וטסתם אז פליז ....

24/04/2012 | 19:18 | מאת: ליאב

דבר ראשון, ברוכה הבאה למועדון ואני שמח שאת מוצאת את דרכך בכל העניין. לגבי בריכה, אין שום בעיה. מבחינה פיזית את יכולה להיכנס גם ללא ציוד בכלל, המים לא מזיקים לסטומה (כמובן שיש את הפן של סטריליות ולא היית רוצה להפריש לתוך המים), אך בכל מקרה, אין בעיה. גם למשך הזמן אין משמעות. בעבר הייתי שוחה עם הסטומה, וממש אין שום השפעה. אם זה מעניין אותך אז גם לים התיכון את יכולה להיכנס ואפילו לים המלח. לגבי המטוס, אני מניח שזה גם קשור ביעד אליו טסים. אחרי ה-11 בספטמבר למשל ארה"ב לא עושה הנחות. לי החרימו מספריים, פסטה ואבקת פודרה טרם העלייה. מומלץ להצטייד בטופס שהאגודה מנפיקה, וכמובן להיות מוכנים לאופציה של החרמה.

24/04/2012 | 20:29 | מאת: סיגל

איך אפשר בכלל להיות מוכנים לאופציה כזאת?זה לא החלפת שקית..אם חס וחלילה הבסיס יצא ישנה בעייה ואין לאן ללכת..טוב אהסה לברר תודה על התגובה..אם משהו עבר את זה אז פליז איך אפשר לאשר את זה?.מבחינתי שדיילת תחזיק את זה לעת צרה...הבעייה תהייה שלהם ואני אבהיר להם את זה טוב טוב ונקווה שהטיסה תעבור באמת בשלום.

25/04/2012 | 12:34 | מאת: רן

היי, בתור אחד שטס באופן קבוע לחו"ל אני יכול להגיד קודם כל שזאת ממש לא בעיה - נכון, טיפה יותר התארגנות לפני, אבל אין סיבה שיהיו צרות. בכל מקרה, הנה כמה דברים שכדאי לדעת לגבי טיסות לחו"ל: 1. התארגנות: תמיד לחשב כמה ציוד צריך במקרה הכי גרוע, ואז לארוז כפול. מחלקים את הציוד לשני סטים - כל סט מכיל ציוד שאמור להספיק לכל הטיול. סט אחת אורזים במזוודה, וסט שני על תיק שעולה למטוס. כך גם אם אחד מהם נגנב או אובד, עדיין נשארים עם מספיק ציוד. ספייר ועודף הן בהחלט מילות המפתח כאן! חוץ מזה, כמובן שלפני הטיסה שמים ציוד חדש ונקי, כזה שבתקווה יחזיק מעמד לפחות עד שנגיע ליעד. 2. ציוד שעולה על המטוס: למעשה רוב הטיסות שלי הן לארה"ב, ואני מוכרח לומר שעוד לא הייתה לי שום בעיה! (טפו טפו..). מה שצריך לדעת הוא שאסור להעלות על המטוס שום דבר מתכתי (מספריים), ויש הגבלה על כמות הנוזלים והמשחות שמותר להעלות. אז מה עושים? קודם כל לא מעלים מספריים, זה ברור. עם זאת, במזוודה אני אורז שני זוגות - נראה לי שלמזל :) מספריים זה כמובן הבעייה הכי קטנה כי תמיד אפשר לקנות בחו"ל. בעניין נוזלים ומשחות, הכלל הוא שכל דבר כזה שרוצים להעלות על המטוס, קודם כל חייב להיות קטן (עד 100 מ"ל נדמה לי) וכן חובה לארוז את כולם בתוך שקית ניילון אחת קטנה ואטומה, מאלה שנסגרות עם סגירה חוזרת הרמטית. אני קניתי שקיות כאלה במיוחד לטיסות כשהייתי בארה"ב, אבל אני מניח שאפשר להשיג גם בארץ (הייתי בודק בחנויות לטיולים). בכל מקרה, את כל התרסיסים ואת הפסטה שמעלים למטוס אורזים בשקית אחת כזאת - לי מעולם לא עשו צרות עם זה. מה שכן, אני כבר רגיל שבכל מכשיר שיקוף, הם תמיד עוצרים אותי ומפרקים לי את תכולת התיק.. אבל הם תמיד רק מסתכלים על כל הציוד, רואים שהכל ארוז בצורה מסודרת וכתוב medical בגדול על כל הנוזלים, ואז מעבירים אותי. אגב אפשר למצוא פרטים יותר מדוייקים על ההגבלות הנ"ל כאן: http://www.direct.gov.uk/en/TravelAndTransport/Publictransport/AirtravelintheUK/DG_078179 3. אז אין מספריים על המטוס.. ובכן, מה שצריך לעשות הוא די ברור - חשוב מאוד לטיסה עצמה, להכין כמות קטנה של ציוד גזור מראש, מוכן להחלפה מהירה, שאותו מעלים למטוס. כזכור, אנחנו בכל מקרה מעלים על המטוס סט שלם של ציוד בתוך התיק. אז מתוכו, אני גוזר שלושה בסיסים מראש, ושם בקופסה אחת יחד עם שלוש שקיות, שלוש טבעות אטימה, שלוש שקיות זבל, כמה מגבונים, וכו'. במקרה חירום, אפשר פשוט לשלוף את קופסת החירום, לגשת לשירותים, ולעשות החלפה זריזה.. 4. ציוד חירום נוסף - אני תמיד מחזיק מדבקות טגדרם עליי, גזורות מראש לשני חצאים, בתור ציוד חירום, גם בארץ וגם בחו"ל. הבנתי מאנשים שהשור-סילס הם אלטרנטיבה טובה יותר אבל עוד לא יצא לי לנסות :) על כל פנים, בכל מקרה של דליפה או התחלה של התרופפות של המדבקה, אני פשוט שם חצי מדבקת טגדרם על מקום הנזילה וזה אוטם את הדליפה. המדבקות האלה די עמידות, מונעות גם ריחות, והן מחזיקות היטב לכ-24 שעות. בייחוד במטוס, זה בהחלט יכול לחסוך החלפה של מדבקה, שזה הליך הרבה יותר מסובך. 5. הפרשי לחצים: מסתובב בחוץ איזה מיתוס על כך שהפרשי לחצים במטוס בהמראה או בנחיתה יכולים להיות בעייתיים לבעלי סטומה. אז חשוב לי להבהיר שמניסיוני - זה מחוסר בסיס לחלוטין. התיאוריה אומרת ששקית שיש בה גזים והיא אטומה לחלוטין תתנפח בהמראה ותצטמק בנחיתה. בפועל, לא חוויתי תופעה כזו ולא ראיתי שום עדות לזה מעולם (כנראה שהשקית לא באמת אטומה ב-100%..). למרות זאת, אני עדיין משתדל לרוקן את השקית כל פעם לפני שאני עולה על המטוס, כך שיוצא שבד"כ בהמראה השקית די ריקה בכל מקרה (וברור ששקית שאין בה גזים לא יכולה להתנפח). אבל, אני מדגיש שוב שמעולם לא ראיתי שום דבר שאפילו דומה לתופעה המדוברת, והריקון הזה שלפני הוא בעיקר כי פשוט בשעה הראשונה על המטוס לא כל כך אפשר ללכת לשירותים (ואגב, אם ממש חייבים אז פשוט ללכת בכל זאת). 6. תעודת בעל סטומה: אפשר ורצוי מאוד להשיג תעודה כזאת ולקחת אותה לטיסה. זו תעודה באנגלית, עם הפרטים המלאים של הנוסע, ושמעידה על כך שהוא בעל סטומה ונזקק לציוד מיוחד. אפשר לקבל תעודה כזאת בקלות מעמותת בעלי סטומה או מהוליסטר (ואולי כבר מעוד חברות?). בכל מקרה לי יש את שתיהן - לא מזיק :) את התעודה אני לוקח עליי, יחד עם הדרכון ויתר הכרטיסים האישיים. בעיקרון, בכל מקרה של שאלה או בעייה בשדה התעופה, אפשר להציג את הכרטיס. שמעתי על מקרים שבהם אנשים נדרשו לבדיקות גופניות, והם הציגו לאנשי הבטחון את הכרטיס. אפשר גם להציג את התעודה אם יש שאלות לגבי הציוד שמעלים על המטוס. במקרה שלי, למעשה מעולם לא הייתי צריך להציג אותה, אבל כמובן שאני ממשיך תמיד לקחת איתי, על כל מקרה שלא יהיה. 7. משקל יתר: באחת הטיסות הארוכות יותר שלי לארה"ב (חצי שנה), הבנתי שהציוד פשוט שוקל המון, ושאני עובר את המשקל המותר, מה שבד"כ גורר קנסות לא קטנים. יש לציין אגב, שבטיסה כזאת ברור שאי אפשר לקחת חצי מהציוד על המטוס, ולכן לקחתי איתי בערך ציוד לחודש על המטוס, ויתר הציוד - לחצי שנה פלוס 50% במזוודה (ככה שאם המזוודה נגנבת עדיין יש חודש זמן להתארגן ולשלוח מהארץ). בכל מקרה, בחזרה למזוודה, אז מתברר שבחלק מהחברות ניתן לקבל אישור למשקל יתר של המזוודה על בסיס רפואי. אם צופים בעיה של משקל יתר במזוודה, כדאי לכן לדבר עם חברת התעופה מראש ולברר את הנהלים שלה. במקרה שלי, מתברר שלחברה לא היה למעשה נוהל כזה, אבל הם ייעצו לי לבקש החרגה בדלפק עצמו. כשהגעתי לדלפק, אכן ביקשתי שייאשרו לי את משקל היתר, והצגתי גם (בפעם הראשונה!) את התעודה שלי של בעל סטומה. באופן משמח, הם אישרו לי את משקל היתר. אגב, זו הייתה מזוודה של איזה 30 ק"ג כשהמקסימום בד"כ הוא 23-25 ק"ג. 8. עזרה מקצועית בחו"ל: לסיום, אף פעם לא מזיק להכיר אחות סטומה במקום אליו טסים. אפשר לקבל רשימה של אחיות סטומה במדינות שונות בעולם מעמותת בעלי סטומה (כדאי רק לוודא שהרשימה מעודכנת - אפשר לשאול אותם על זה). חוץ מזה, במקרה של טיסה ארוכה יותר, אפשר גם לברר מראש על עמותות בעלי סטומה מקומיות במדינה אליה טסים - במדינות כמו ארה"ב, אירופה, אנגליה, אוסטרליה, וכו' יש עמותות פעילות מאוד. אפשר להיות איתם בקשר ואני בטוח שהם יישמחו לעזור במקרה הצורך (למשל, אם איכשהו בכל זאת נתקעים בלי ציוד וצריך איזה תרומת חירום..). זהו, עד כאן טיפים לנסיעה לחו"ל :) והעיקר שתהיה טיסה נעימה! ביי, רן

25/04/2012 | 17:59 | מאת: אודי

27/04/2012 | 23:20 | מאת: סיגל

תודה רבה רן ..המון אינפורמציה מועילה בהחלט..

מנהלי פורום סטומה - תמיכה