השלכות של עליית חירום בצלילה לעומק 24.6 מטר

דיון מתוך פורום  רפואה היפרברית וצלילה (טיפול בתא לחץ)

24/03/2015 | 23:06 | מאת: חי

שלום לפני שבועיים נאלצתי לבצע עליית חירום מעומק מקסימלי של 24.6 מטר אל פני הים בתוך פחות משתי דקות (היתה עצירה קצרה ב17 מטר) וללא עצירת בטיחות תקנית. הצלילה היתה הראשונה והיחידה ביום. ההעמקה היתה במדרון. זמן התחתית הכולל היה 13 דקות בסך הכל. לא הופיעו כתמים על העור או בתסמינים מיוחדים אחרי האירוע. א. האם יש מניעה לצלול שוב שלוש שבועיים אחרי האירוע? ב. האם יש סכנה בריאותית כלשהי? תודה חי

לקריאה נוספת והעמקה

שלום לך , כללית, תשובה מלאה ומדויקת יותר לשאלתך ניתן לתת רק לאחר תחקיר מלא עם פרטים נוספים על אירוע הצלילה. לעצם הדבר, במידה ואכן באמת לא הופיעו סימנים כל שהם לאחר היציאה מהמים, אכן יצאת במזל גדול ואתה יכול להמשיך לצלול ובוודאי תוך שמירה על כללי הבטיחות.

25/03/2015 | 12:07 | מאת: חי

האם סימנים על העור הם סימנים מחייבים לדיקומפרסיה? אני שואל משום שאני ספורטיבי כך שתמיד כואב איזה מפרק ונוטל טלפסט שאחד הסממנים שלו הוא סחרחורת.

שלום לך, כפי שכתבתי בתשובתי הקודמת, על מנת לתת תשובה מדויקת ככול שאפשר לשאלתך הספציפית הנוגעת לאירוע שלך, יש לתחקר לעומק את שקרה. כללית, סימנים בעור לאחר צלילה על פי כללי מניעת דקומפרסייה, אינם מחייבים בדרך כלל טיפול.

מנהל פורום רפואה היפרברית וצלילה (טיפול בתא לחץ)