התנפחות מעל עצם הבריח

דיון מתוך פורום  רפואה היפרברית וצלילה (טיפול בתא לחץ)

23/08/2018 | 15:46 | מאת: אור

ביום ראשון שעבר (19.8.2018), צללתי בזנזיבר בצלילה בת 45 דק שהעומק המירבי היה 18 מטר. עוד באותו יום בערב ראיתי שמעל עצם הבריח בצד משאל יש נפיחות גודלה. בגלל שאני בן 53 בכלל לא שיכתי את זה לצלילה אל חשבתי שיש לי גידול סרטני. אתמול חזרתי לישראל ועברתי בדיקות דם שבהם לא היה כל ממצא לגידול סרטי. רופאת משפחה שהלכתי אליה ארה שמדובר בבועת אוויר וקישרה את זה לצלילה. היא הפנתה אותי לצילום חזה ( בלי דחיפות כלשהי). בכדי לבדוק האם יש לי אוויר בריאות. אני מרגיש טוב, יש לי עדיין קצת לחץ באוזנים ( גם בגלל הטיסה). האם יש דחיפות כלשהי בצילום החזה ?

לקריאה נוספת והעמקה

שלום לך, בהחלט יש צורך בצילום חזה שיכלול גם את אזור הצוואר ! עלולה להיות תופעה בצלילה של קרע קטן בריאה והאוויר עולה מהקרע באזור בין שתי הריאות (המדיאסטינום) ומתרכז מעל עצם הבריח באזור הצוואר התחתון. צילום חזה יש לעשות בהקדם האפשרי. אם אכן האבחנה נכונה בד"כ כלל האוויר הזה נספג ללא טיפול אך בהחלט יש לעשות אבחנה מוקדם ככול האפשר !!

23/08/2018 | 22:26 | מאת: אור

תודה על התשובה המהירה וכל הכבוד על האבחנה. עכשיו עברתי צילום חזה באיכלוב שלא היה בו ממצא כלשהו (אכן מדובר בבועת אוויר). מחכה לצילום של צד החזה בשביל לשלול שהקרע בריאה עדין קיים. שוב תודה.

מנהל פורום רפואה היפרברית וצלילה (טיפול בתא לחץ)