כלזיון וטיפול שהסתיים - מה הלאה?

דיון מתוך פורום  אוקולופלסטיקה - ניתוחים פלסטיים בעיניים

02/09/2023 | 18:29 | מאת: דנה

שלום רב. אני בת 51 , בריאה בדר"כ. אני מרכיבה עדשות מגע רכות מזה 20 שנה, ללא כל בעיות ודלקות חריגות. קצרת רואי, עם מינוסים גדולים. לפני כשבועיים צצה בעפעף העליון בעין ימין בליטה קטנטונת דמוית עקיצה שלא כאבה אך הרגשתי שמשהו מפריע לי בתוך העין. הסרתי את העדשות, שמתי קומפרסים חמים ולאחר יממה עדיין נשארה ה"עקיצה" אך לא הרגשתי הפרעה בעין. לאחר כשבוע וחצי הבליטה מעט גדלה וכאבה קצת במגע בה וגם התחילו לראות אותה כשהעפעף היה מעט סגור. שמתי קומפרסים חמים ובלילה משחת עיניים סינתומיצין על גבי הבליטה. בבוקר כשקמתי העפעף היה נפוח, העין קצת נסגרה והבליטה הפכה ל"גולה". כאילו המשחה "הוציאה לאור" את הכל. ניגשתי לרופא עיניים שאמר שזו נראה כשעורה כלואה. הוא רשם לי מקסיטרול משחת עיניים ללילה + טיפות מקסיטרול 3 פעמים ביום לטיפול במשך 7 ימים. לאחר 7 ימים חל שיפור מבחינת גודל הבליטה והנפיחות בעפעף, אך עדיין נשאר כדור קטן שנראה לעין בעיקר כאשר אני סוגרת מעט את העין. גם תחושת הכבדות של העפעף ירדה קצת אך לא נעלמה כליל. בנוסף יש תחושת אי נוחות בתוך העין. הרופא אמר שזה לוקח זמן עד שהגוש נספג, להפסיק עם הטיפול התרופתי ולהמשיך בקומפרסים. ואם לא יעבור לבד אז יידרש ניתוח. השאלה מה בדר"כ עושים לאחר הטיפול התרופתי, מחכים לראות אם ייעלם לבד? וכמה זמן לחכות אחרי סיום הטיפול כדי להחליט אם לנתח? האם הקומפרסים באמת יכולים לגרום לגולה להיספג לבד? בנוסף האם לאחר סיום הטיפול אני כולה להמשיך להרכיב את עדשות המגע?

קבלת טיפול טוב וגם הוראות. אפשר לתת לזה זמן להסצדר לבד ואם לא אז לעשות ניקוז. אפשר לחכות כמה שבועות אבל תלוי מציק לך. אחרי שזה יעלם אין מניעה לחזר לעדשות. גם אפשר לשים עדשות עכשו.

03/09/2023 | 19:50 | מאת: דנה

תודה על תשובתך המרגיעה. הרופא שטיפל בי אמר לי לא לשים עדשות בינתיים כי הן יכולות להחמיר את המצב, לי זה נשמע קצת לא הגיוני כי זו לא דלקת בעין עצמה, אלא נגע תת עורי בעפעף. אבל אקשיב להנחיותיך שנשמעות לי הגיוניות יותר. בנוסף, מס' שאלות: אני מרגישה שמשהו מציק לי בעין מבפנים. כמו חיכוך כזה של העפעף על העין. האם הפצע התת עורי נמצא גם מתחת לעפעף ונוגע בעין עצמה? האם אני יכולה לשים טיפות הרטבה כגון "סיסטיין אולטרה" כדי להקל על העין? בכמה אחוזים מהמקרים האלו הנגע נעלם כלא היה והעין חוזרת לקדמותה? האם להמשיך עם קומפרסים חמים? תודה רבה !

מנהלי פורום אוקולופלסטיקה - ניתוחים פלסטיים בעיניים