טיפול באספרגר
דיון מתוך פורום אוטיזם, אספרגר PDD - בוגרים ומבוגרים
ההודעה שלך התקבלה בהצלחה
היא נמצאת כעת בבדיקת עמידה בנהלי הפורום
ההודעה צפויה להתפרסם תוך 24 שעות ממועד הגשתה
במידה וההודעה לא פורסמה בתוך 24 שעות, מומלץ לעיין שוב בנהלי הפורוםולהעלות את ההודעה מחדש.
אם אדם אובחן כחולה כאספרגר קל. האם חייב המאבחן להפנות אותו לטיפול מתאים ע"י איש מקצוע מתאים, או שפגישה אחת לכמה חודשים עם המאבחן (נגיד פסיכיאטר) מספיקה?
חן שלום, עם מתן האבחנה, איש המקצוע דן עם הלקוח ו/או משפחתו על ההמלצות העולות מתהליך האבחון ומהאבחנה עצמה. תוכנית הטיפול והמעקב משתנה מאדם לאדם, על פי פרמטרים שונים, כגון: גיל המטופל, דרגת ההפרעה, מוטיבציה לטיפול, מטרות, ועוד. באופן כללי, גם אדם מבוגר שאובחן עם אוטיזם בתפקוד גבוה, עשוי להפיק תועלת משמעותית מטיפול פסיכולוגי שילווה אותו משלב קבלת האבחנה ועיבוד השלכותיה ולאורך התהליך הרגשי הנוגע לשיפור מיומנויות התקשורת, ההבנה וההסתגלות החברתית. בברכה, דר איריס שגב.