תעודות...

דיון מתוך פורום  ייעוץ חינוכי

27/01/2014 | 23:02 | מאת: שיר

הי שירלי, אני יועצת בתיכון. רגע לפני סגירת תעודות. ועלו שאלות מאוד קשות סביב התעודות: לדו' תלמידה שהפריעה רבות למהלך השיעורים, וחושבת שהמורות נגדה בלי יכולת להבין מה החלק שלה בסיפור, כל המורות רשמו לה שהיא תלמידה טובה אך עליה להפחית מדיבורים בשיעור. האם נראה לך בסדר? האם את חושבת שזה לטאטא בעיות מתחת לשטיח? האם את חושבת שצריך לכתוב הערות קשות יותר כמו לא מתפקדת בשיעורים/מפריעה למהלך התקין שלהם? או להוסיף מכתב בנוסף לתעודה ששם יצוינו הבעיות הרגשיות שלה ומה עליה לעשות? האם נכון להתיחס לחלק הרגשי של הבנות? האם צריך לשקף במאה אחוז את ההתנהלות של כל אחת אפילו שהתעודה תהיה קשה מאוד שלא מתפקדת/לומדת וכו'? מה את מציעה לעשות? אשמח לתשובה מהירה ככל האפשר, תודה!

לקריאה נוספת והעמקה

שיר שלום רב, התעודה אמורה לשקף את תפקודו של התלמיד במספר היבטים – לימודית, התנהגותית וחברתית. לפי פנייתך נראה שהתעודה אינה משקפת זאת, ועל-כן יש לשאול מהי המטרה החינוכית שעומדת מאחורי החלטה זו ? תלמידה בעלת בעיות התנהגות שעשתה שינוי ומאמץ, המורה רוצה לעודד ושלקף לה את המאמץ שעשתה, ולכן נותנת לה ציון טוב יותר בהתנהגות. לעומת זאת, אם הסיבה היא התעלמות מן הבעיי, והרי יש כאן טעם נפגם. כל טוב , שירלי

מנהל פורום ייעוץ חינוכי