סגנית שתלטנית

דיון מתוך פורום  ייעוץ חינוכי

17/10/2012 | 22:30 | מאת: תמר

הי שירלי, התחלתי לעבוד כיועצת וזו שנתי הראשונה. כשהגעתי הסגנית אמרה לי שגם היא למדה ייעוץ. אמרתי לה שזה נחמד מאוד ובטח זה יעזור לשיתוף הפעולה. כיום אני צריכה לבנות תוכנית התערבות, התחלתי ותוך כדי התיעצות על התקציב, היא קבעה איזה קבוצה תקבל התערבות מסוימת באיזה יום ושזה יהיה איתה, בנוסף היא רוצה להעביר מספר סדנאות? ניסיתי לומר לה שזה תפקידי אבל נראה לי שהיא אפילו לא שמעה זאת החליטה ומבחינתה זה סגור. לא יצא לי לדבר איתה אני גם לא מתכוונת ליישם את מה שהיא קבעה אלא להביא תוכנית אחרת בזמן שאני נמצאת ולוות את התוכנית מתחילה ועד הסוף. אני חייבת לציין שלי אישית קשה לעמוד על שלי, אני בד"כ משתדלת לשמוע את האחר ולתת לו מקום מכובד אפילו שזה בא על חשבוני וכנראה זה מה שקרה גם במקרה הזה. איך אפשר להעביר בצורה ברורה אך מכובדת שאלו התפקידים שלי? איך אוכל למנוע בעתיד מצבים דומים? תודה

לקריאה נוספת והעמקה

תמר יקרה שלום רב, שנה ראשונה בתפקיד היועצת החינוכית בביה"ס הנה שנה קשה - ההסתגלות כפולה הן לתפקיד והן לצוות ולמערכת. כל יועצת בשנתה הראשונה תאמר לך זאת. לכן תני לעצמך את מרחב הזמן להסתגל, וההי סבלנית. הדרך למנוע כפיפות תפקידים הנה קביעת הגדרות תפקיד, והגדרת תפקידים חופפים. רצוי לעשות זאת בצוות דרך המנהל/ת. לשם כך ניתן להעזר ביועצת הבכירה או להתייעץ עם פסיכולוג/ית ביה"ס. אם אין אפשרות לכך, את יכולה לקבוע עם הסגנית פגישה מסודרת, ובה להביע את רצונותיך ולקבוע עימה את הגדרות התפקיד. יכול להיות שכך היתה רגילה לעבוד בעבר, וכעת אתן צריכות לקבוע חוזה חדש לעבודה משותפת - רצוי מאוד בידוע של המנהל/ת. ליבי איתך - שולחת לך הרבה כוחות ואופטימיות, שירלי

מנהל פורום ייעוץ חינוכי