חום לאורך זמן לתינוק.

דיון מתוך פורום  חום אצל תינוקות

01/12/2010 | 18:24 | מאת: גילי

שלום לתינוק שלי בן 10 חודשים יש חום קבוע מזה כחודש הנע בין 37 בשעות הבוקר ל- 37.6 בשעות הערב. רופא הילדם שלח אותו לבדיקות דם מקיפות עם חשד למחלת הנשיקה. התוצאות של הבדיקות היו תקינות כולל תפקודי כבד. יש לציין שבבדיקה גופנית הרופא מצא שהכבד מעט מוגדל. רופא הילד אמר להמתין בינתיים. שאלתי - האם מצב זה נורמלי ויכול להימשך? אילו בדיקות מקיפות יותר ניתן לבצע במידה והמצב ימשיך? לתשובתך המהירה אודה.

לקריאה נוספת והעמקה
02/12/2010 | 18:13 | מאת: ברוך

שלום לך על תנאי שרופא שלכם בדק ולא מצא דבר, אפשר להרגע -וזה הכי חשוב גם לילד אם את תהיה רגועה. אפשר לנחש, למשל, שילד מתחמם יותר מדי, באם עליו תמיד יש עודף בגדים שלילת סיבה כזאות פשוטה מאד ואת יכולה לבצעה - למדוד כמו שאת מודדת כרגיל, את החום, אכ"כ להוריד בגדים באופן כמאט מוחלט ובעוד 10-15 דקות שוב למדוד חום בדיוק באותו מקום שמדדת קודם (פה, בית השחי, תוסיק) - אם עדין חום נשאר גבוה מי של מה שהיה לפני חודש-כמה חודשים - אז לחזור לרופא להמשך בירור כי, אם הילד אוכל טוב, פעיל ונראה בריא לחלוטין - אז אולי זה חום נורמלי שלו - אך זו חייבת להיות האבחנה האחרונה - רק אחרי שלילת בעיות בכליות, זיהום בדם וכן (דרך אגב, גם במקרה שיש זהום בדם - אפשר לגלותו אך ורק אם הוספים דמים רק בשעת חום גבוה מאד - 38.5 ויותר, אך לילד שלך לא היה חום כזה לכן אפשר לחשוב שאין לא זהיום בדם)

שלום, אכן אני מסכים עם רופא הילדים שלך. זה אינו נחשב לחום גבוה ואפילו תקין בילד בגיל הזה. ביצעתם בדיקות כולל בדיקה רפואית שלא העלתה דבר. לפיכך הייתי ממתין.

מנהל פורום חום אצל תינוקות