נגע בגוף הרחם לא ברור האם מיומה

דיון מתוך פורום  מיומות (שרירנים) ברחם

10/11/2019 | 11:58 | מאת: חגית

שלום רב , בבדיקה שגרתית ממצאי אולטראסאונד: משמאל בנפרד משחלה ממצא בקוטר 19*45 מ"מ באקוגניות משתנה חלקו סולידי וסקולרי . לא ברור טיב הממצא - רושם כי חצוצרתי. ללא נוזל באגן. לא ניתן לשלול תהליך הקשור למעי. ולהלן תוצאות סי.טי: במרווח ע"ש "דוגלאס" קיים תהליך הטרוגני,במימדים 40X35 מ"מ,היקפו היפודנסי,מרכזו היפרדנסי יחסית,גבולות סדירים. בשלד הגרמי: לא הודגמו נגעים חשודים לממאירות. לסיכום: נגע בגוף הרחם ומתבלט למרווח ע"ש "דוגלאס", מקורו אינו וודאי, יתכן ומדובר במיומה אקזופיטית על גבעול. אני בת 54 ללא ווסת מזה 3 שנים. אם לילדה בת 9 (לידת ואקום). אמא שלי ז"ל חלתה בסרטן הרחם. מודאגת. האם צריך להסיר ממצא זה בניתוח?

לקריאה נוספת והעמקה

במידה ומדובר בממצא חדש, דהיינו בבדיקות הקודמות הגוש לא נראה בבדיקה סונוגרפית אזי יש לשקול ניתוח לפרוסקופי לאחר השלמת הבירור ע"י בדיקות דם "שמנים". מאידך ניתן לבצע בדיקת MRI על מנת לוודא מקור הנגע.

30/12/2019 | 08:54 | מאת: חגית

שלום רב ד"ר פרידמן מיכאל בנוסף ל CT ביצעתי MRI ולהלן תוצאות: מסה הטרוגנית אובלית, מוגדרת היטב, נראית הפעם משמאל לרחם )ייתכן שנדחקה על ידי הרקטום המורחב(. המסה צמודה לגבול השמאלי של הרחם, ללא מישור הפרדה ובבדיקה הנוכחית לא ניתן גם להפרידה מהשחלה בתוכה, כשהגדול ביניהם, שקוטרו T2W- והטפול השמאלי. מרקם המסה לא הומוגני, עם מבנים היפואינטנסים ב כ- 25 מ"מ, מדגים האדרה עם גדוליניום. היקף המסה איננו מדגים האדרה ברורה. סיכום: CT מ- 11/2019 נצפתה משמאל לרחם. בבדיקת TVS מסה כמתואר באגן. המסה כנראה ניידת - בבדיקת שלושה ימים לאחר מכן מיקומה היה אחורי לרחם, בחלל על שם דוגלס ובבדיקה הנוכחית היא שוב ממוקמת משמאל, בצמוד לגבול השמאלי של הרחם והטפול השמאלי. מרקם המסה לא הומוגני גם בבדיקה הנוכחית. קשה לאפיין את המסה. קיימת אפשרות שמדובר בשרירן לא הומוגני התלוי על גבעול ולכן נייד, אך קשה לקבוע בוודאות. האם ממצא הטרוגני הינו ממאיר? האם צריך לנתח? לציין כי ביצעתי בדיקת סמנים ויצא תקין. תודה

מנהל פורום מיומות (שרירנים) ברחם