תחושות נפשיות או רפואיות?

דיון מתוך פורום  פסיכולוגיה רפואית

30/09/2021 | 18:22 | מאת: ניב

שלום ד״ר אני מקווה שפניתי למקום הנכון אני בן 26 בריא בדרך כלל לא נוטל כדורים ויש לי היפוכונדריה ברקע ללא פעילות גופנית בכלל בתקופה האחרונה, מזה כחצי שנה אני מרגיש בשינוי תנוחה גם משכיבה לעמידה וגם בישיבה לעמידה מרגיש דופק מהיר וקושי לנשום לכמה שניות ואז עובר , וגם במאמץ קל עולה לי הדופק כמו עליה במדרגות. בגלל הרקע של החרדות זה מאוד מלחיץ אותי. עשיתי בדיקת דם בדיקת גופנית נוירולוגית לפני חצי שנה ואקו לב במאמץ והולטר 24 שעות לפני שנה (אז לא היו התסמינים והייתי בכושר) ויצא תקין. קראתי באינטרנט והבנתי שזה יכול להיות תת לחץ דם בשינוי תנוחה ונבהלתי עוד יותר. האם זה מסוכן ? או שזאת החרדה שגורמת למעגל הקסמים?

שלום ניב ותודה על פנייתך, ראשית כל הכבוד שהלכת להיבדק מבחינה רפואית ואני שמח לשמוע שהבדיקות יצאו תקינות. שנית, כן, חרדה בהחלט יכולה להיות הגורם המסביר את תחושותיך הגופניות. במידה ואתה אובחנת עם היפוכונדריה וסובל מחרדה מומלץ שתשקול היוועצות עם רופא המשפחה על מנת להתחיל בטיפול תרופתי נוגד חרדה, שלו יש safety גבוה כמו ממשפחת הssri. שנית, אתה צעיר ונשמע שסובל. החיים לפניך ורצוי מאוד שבתקופה זו של החיים תלווה את עצמך בטיפול פסיכולוגי דרך הקופה, שיסייע לך ללמוד לנהל טוב יותר את החרדה נוכח אתגרי החיים שלך כאיש צעיר ששואף להתקדם. אין סיבה עם רמת המקצוענות הטיפולית הקיימת היום שתמשיך לסבול ללא הקלה.

01/10/2021 | 17:25 | מאת: ניב

תודה רבה רבה על המענה המהיר ד״ר התחלתי טיפול cbt הבנתי שזה הטיפול היעיל ביותר לחרדת בריאות. שנית האם חרדה גם יכולה בנוסף לגרום לליחה מוגברת בגרון פלוס תחושת מתח/חנק בצידי הגרון? (ללא תחושה של גוש).

מגוון ההתבטאויות הגופניות של חרדה הן פחות או יותר כמגוון האנושי, יש תופעות משותפות אולם יש רבות שהן ייחודיות אצל כל אדם ואדם. אחרי ששללת עם הרופא מצב גופני בעייתי תשקיע את כל האנרגיה שלך בהחלמה מהחרדה דרך ובאמצעות הטיפול. תתמסר אליו בלב שלם.

03/10/2021 | 23:46 | מאת: אדם

יהודה, אני לא יודע אם תקרא את זה אבל יצא לי לעבור על התשובות שלך בפורום הנ"ל. ורציתי להגיד לך שאתה אדם מדהים, תודה לך

מנהל פורום פסיכולוגיה רפואית