פסיכודרמה

דיון מתוך פורום  עבודה סוציאלית

07/05/2007 | 21:20 | מאת: אלמוני

שלום רב, אני בן 30 יש לי בעיה ריגשית שמשפיע עלי בתחומי הזוגיות והעבודה, ניסיתי בחיי כל מיני מיפגשים חוויתים בסדנאות לפני רישום סופי הייתי לפני כמה שבועות בפסיכודרמה לא ממש הצלחתי להתחבר לשלב בו יש לעשות משחק תפקידים ולגלם דמויות,הבנתי שזה המוטיב המרכזי בפסיכודרמה. מדובר על כ 20 מיפגשים של 3 שעות כל מיפגש,הפחד המרכזי שלי הוא איבוד עיניין. רציתי לשאול אותך מניסיון, האם תכונה זאת יכולה להרכש במהלך הפסיכודרמה או שחבל לי על הזמן, אני בחיים שלי טיפוס יותר פאסיבי ויותר נוח לי לצפות מהצד בדברים, אשמח לתגובתך ,אשמח גם לקבל המלצות לי על סדנאות תקשורת אחרות .

לקריאה נוספת והעמקה
09/05/2007 | 11:47 | מאת: ענת יריב

שלום לאלמוני, לא כל כך ברור לי לאיזו "תכונה" אתה מתכוון?. האם לתכונה של "לאבד עניין", או לתכונה של "קושי לגלם דמויות ולעשות משחק תפקידים"? כך או כך, אני מאד ממליצה לך להעלות את הקשיים והפחדים הללו בפני הקבוצה, ולבדוק מדוע אתה מאבד עניין? ומה הקושי במשחק תפקידים? לפעמים נפגשים עם הפחד לאבד זהות, כאשר משחקים מישהוא אחר, אפשר לקרוא על זה בראיונות שנערכו עם שחקנים והתהליך שהם עברו בינם לבין עצמם עם הדמות אותה הם גילמו. בהצלחה ובברכה, ענת

14/05/2007 | 09:43 | מאת: אלמוני

ענת שלום, הקושי שלי מתבטא בלגלם תפקידים של אחרים, לגלם למשל דמויות מהחיים שלי,או לחילופין לעשות משחק תפקידים, על עצמי הרבה יותר קל לי לדבר, האיבוד עיניין יכול להופיע מסיבה זאת לפרקים. מה שכן אני נהנה להיות צופה פחות אקטיבי כמו בהצגה ומידי פעם להגיב כמו למשל בשלב SHARING אבחנתי שאנשים אחרים בקבוצה מנסה ורוצים להיות פעילים בעוד אני בוחר בפאסיביות. לדעתי הפסיכודרמה יעילה יותר אם לוקחים בא חלק אקטיבי יותר. אני מודע לקושי שלי להביע רגשות ,זה מלווה אותי בחיים,אני לא יודע עד כמה פסיכודרמה יכול לתת מענה לבעיה זאת. אשמח לתגובתך.

מנהל פורום עבודה סוציאלית