דום נשימה ללא נחירות

דיון מתוך פורום  הפרעות שינה ונחירות

08/04/2021 | 13:24 | מאת: ירון

יש לי דום נשימה בדרגה קלה, ללא נחירות, עייף בבוקר, מעברי אף עליונים צרים, עברתי ניתוח להסרת כונכות. בשימוש ב-CPAP לא החזקתי מעמד בשינה של יותר מ-30 דקות ומדדתי בפולסאוקס נפילות חמצן חזקות יותר מאשר ללא CPAP. 1. האם בד"כ מנסים במצב כזה לחצים יותר גבוהים או שמנסים BPAP? 2. אני מבין ש-CPAP שומר על מעברי אויר פתוחים לאנשים שנוחרים. אני לא מבין למה טיפול בלחץ קבוע אמור לעזור לאנשים שלא נוחרים? אשמח להסבר. 3. האם יש מכשיר שפשוט מכניס ומוציא אויר לאנשים שלא נוחרים?

ראשית אין מצב אפשרי של ד נשימה חסימתי בשינה ללא נחרו. אי לכך יש לבחון מחדש האבחנה כאשר האפשרויות הינן: 1. אתה נוחר אך ישן לבד או לחלופין ישן בזוגיות אך הצד השיני אינו מופרע מהנחירות 2. באמת אינך נוחר ותשובת בדיקת השינה אינה נכונה ואין לך דום נשימה. 3. אתה אינך נוחר ויש לך דום נשימה בשינה אך מסוג מרכזי ולא חסימתי. אם תשובתי מעלה בך ספקות לגבי האבחנה , רצוי לפנות ולדבר עם הרופא החתום על בדיקת השינה לברור השאלה. בכל מקרה במידה ואכן יש לך הפרעת נשימה בשינה בדרגת חומרה קלה , הטיפול אינו מחויב אלא אם אתה סובל גם מעייפות. CPAP שומר על מעברים פתוחים לאנשים שיש להם דום נשימה בשינה . בהצלחה

13/04/2021 | 10:57 | מאת: ירון

תודה, אני מבין ש-CPAP מונע נחירות ושומר מעברי אויר פתוחים בחיך בגלל הלחץ הגבוה - האם הוא גם פותר ירידות ברמת החמצן כתוצאה מהיצרות באף? אם כן מה הסיבה?

מנהל פורום הפרעות שינה ונחירות