2 שאלות חשובות על בעיות שינה

דיון מתוך פורום  הפרעות שינה ונחירות

10/01/2014 | 11:59 | מאת: רוני

אני חיל בן 20 עוד מעט וסובל כבר כשנה מבעיות שינה. תחילה הייתי מתעורר הרבה במהלך הלילה וסובל מעייפות מטורפת במהלך היום (שש שעות שינה בממוצע) אבל כשנבדקתי במעבדת שינה בתל השומר (בדיקה מלאה) ובבדיקות דם לא אובחנתי בשום מחלה/בעיה. כעת אני כבר חודשיים ישן טוב במהלך הלילה אך עדיין מת מעייפות כשאני מתעורר (למרות שבע שעות שינה בממוצע) וגם חש עייפות במהלך היום. חשוב לי לציין שבשנה האחרונה אני נמצא במצב נפשי לא קל שמן הסתם משפיע באופן ישיר על השינה. חשוב גם להבהיר שהתעוררתי עייף לא רק בשנה האחרונה ולפעמים דווקא אחרי שינה ארוכה אך אז לפחות לא סבלתי מעייפות במהלך היום וגם העייפות בבוקר היתה במינון נמוך ולכן לא הרגשתי שונה משאר האנשים אך היום זה ממש מקשה עלי. יש לי שתי שאלות: 1. איך אני יכול לקום בבוקר פחות עייף? (כרגע, אחרי שהמצב הנפשי שלי די התאזן זו הבעיה העיקרית שלי שקשורה לשינה. השינה עצמה כבר די טובה וגם העייפות במהלך היום פחתה) 2. האם יכול להיות קשר בין מה שציינתי עכשיו לראומטולוג? כי הנוירולוג שהייתי אצלו הביא לי הפניה לראומטולוג ומבירור שעשיתי מדובר ברופא שמתמחה בעצמות וכו'. יש לי תור בסוף החודש אליו. האם כדאי לי ללכת?

לקריאה נוספת והעמקה

עייפות יתר יכולה לנבוע מסיבות רבות כולל חסך שינה שינה לקויה בגלל פגיעה במנגנון השינה , שינה לקויה בגלל הפרעות אחרות הפוגעות גם בשינה, סיבות שאינן נובעות מבעיית שינה. בין הסיבות האחרונות קימת לעיתים אבחנה של פיברומיאלגיה. תסמונת זו מאובחנת ומטופלת בד"כ ע"י ראומטולוג ולכן ממליץ אכן לפנות לראומטולוג. לעיתים תכופות כאשר עולה החשד לפיברומיאלגיה מופנים החולים לבדיקת שינה מורכבת הכוללת בדיקת אקטיגראפיה ובדיקת חביוני שינה בשעות היום.

13/01/2014 | 23:10 | מאת: רוני

קודם כל תודה על המענה וההסבר. אם הראומטולוג לא יאבחן משהו אז זה אומר שאני לא סובל מעייפות? והאם יש עוד בדיקות שאני יכול לבקש ממכון השינה? (עשיתי כבר בדיקת שינה מלאה)

מנהל פורום הפרעות שינה ונחירות