כוליסטתומה גרמה לחרשות

דיון מתוך פורום  ליקויי שמיעה, מכשירי שמיעה, שתלי שמיעה ושבלול

12/06/2017 | 14:44 | מאת: ג

שלום. לפני 5 חודשים עברתי ניתוח להסרת כוליסטתומה לאחר שבועיים חל שיפור בשמיעה בעקבות סטרואידים ואז אחרי שבועיים נוספים, ירידה של האוזן הפנימית שכבר לא הגיבה לסטרואידים. כרגע dead ear. בבית חולים שנותחתי נאמר לי שכנרא פיסטולה באוזן הפנימית. פניתי לחוות דעת נוספת שלדעת אותו מומחה כבר בct שנעשה מספר חודשים לפני הניתוח קיימת חדירה של הכוליסטתומה (פיסטולה לאוזן הפנימית) ורציתי לשאול האם לדעתכם נעשתה כאן הבחנה רשלנית??

לקריאה נוספת והעמקה

כולסטאטומה היא מחלה משמעותית שכשאינה מטופלת יכולה לגרום לנזק חמור באוזן תיכונה ובהמשך למערכות "עמוקות" יותר כמו אוזן פנימית ואפילו מח.. היווצרות של פיסטלה היא אחת מהסיבוכים האפשריים של הכולסטיאטומה ולכן ההוראה היא להתקדם בטיפול (בד"כ ניתוחי) בהקדם האפשרי אם כי לא בחירום וזאת כיוון שהמחלה מתפתחת בעקביות אבל יחסית באיטיות... ממעט(!) החומר שסקרת לא נראה לי שיש כאן הבחנה רשלנית כל שהיא!

01/07/2017 | 23:43 | מאת: ג

רציתי לפרט את שאלתי. לפני הניתוח כלל לא נאמר לי שקיימת פיסטולה באוזן הפנימית, כששאלתי על פגיעה אפשרית בשמיעה נאמר לי שאין כלל סכנה לכך. ההערכה של המנתח היתה שהפיסטולה נוצרה לאחר הניתוח.. כשפניתי למומחה נוסף ההבחנה הייתה אחרת. שקיימת פיסטולה עוד לפני הניתוח (מבדיקת ct ו mri שלפני הניתוח) לכן שאלתי אם הבחנה יכולה להיות רשלנית?? האם הבחנה כזאת לפני הנתוח היתה משנה את האופן שהמנתח היה פועל?

לדעתי , חד משמעית, המנתח לא היה מבצע פעולה ניתוחית אחרת עם ובלי אבחנה של פיסטולה!

מנהלי פורום ליקויי שמיעה, מכשירי שמיעה, שתלי שמיעה ושבלול