ירידה פתאומית בשמיעה

דיון מתוך פורום  ליקויי שמיעה, מכשירי שמיעה, שתלי שמיעה ושבלול

06/03/2017 | 21:03 | מאת: מיכל

לביתי בת 15 יש ירידה פתאומית בשמיעה באוזן אחת הכל קרה לפני שלושה שבועות ניתן סטרואידים דרך הפה למשך שבוע ללא שיפור ניתן הזרקות סטרואידים לתוך האוזן במשך 10 ימים ללא שיפור עשתה mri עדיין אין תשובה בבדיקות שמיעה נמצא לפי הבנתי שהעצב נפגע בדרגה בינונית עד חמורה מאוד נשלחנו שוב ושוב לבדיקות שמיעה ללא שינוי איך ממשיכים ? האם מכשיר יעזור? שתל?

לקריאה נוספת והעמקה
07/03/2017 | 10:33 | מאת: חירשות פתאומית

שלום רב אכן אירוע לא שיגרתי די נדיר אם כי מוכר ונופל כנראה (לא ראיתי אודיוגרמה) בקטגוריה שמוגדרת כ- "חירשות פתאומית", הטיפול שקיבלה הוא בהחלט הטיפול המקסימאלי המקובל ואם נכשל יש להמתין להתייצבות סופית של התהליך (מספר חודשים) ואח"כ לשקול התאמת מכשיר שמיעה תוך בדיקת סך כל התמונה התקשורתית של הנערה...כנראה שהאוזן השניה תקינה וזו נפגעה חלקית. ד"ר בכר מוטי, אא"ג

מיכל שלום, טיפול בסטרואידים הוא מקובל במקרים של אובדן שמיעה פתאומי חלקי או מלא. ההחלטה האם לשקם את השמיעה ובאילו אמצעים נעשית לאחר בירור מקיף, קבלת תשובות של כל הבדיקות הרלוונטיות והבנה האם יש עדיין להמתין להחלמה בעקבות הטיפול שניתן. המלצתי היא להתייעץ עם הצוות המטפל בבית החולים בו בוצע הטיפול: רופאי אאג וקלינאי תקשורת על מנת לקבל מענה לשאלתך. אני סמוך ובטוח שהם יוכלו לענות על אופי וצורת השיקום השמיעתי המומלץ ביותר עבור ביתך וישטחו בפנייך את כלל האפשרויות. רפואה שלימה וכל טוב.

מנהלי פורום ליקויי שמיעה, מכשירי שמיעה, שתלי שמיעה ושבלול