שאלה לדר' בן אמיתי מאמא מיואשת.....

דיון מתוך פורום  אטופיק דרמטיטיס - אסתמה של העור

20/01/2013 | 19:47 | מאת: חן

שלום דר', בני בן 7.5 חודשים סובל מאטופיק דרמטיטיס מאז גיל חודשיים. באוקטובר האחרון היינו אצלך בביקור והמלצת לנו על משחת אלידל פעמיים ביום בזמן החמרה ופעמיים בשבוע באופן קבוע.אכן פעלנו ע"פ המלצה זו.כשהיינו אצלך הגרד היה בעיקר באזורי הקפלים, ומעט בראש. הבעיה שכעת הגרד מתרכז באזור הראש, האוזניים, העיניים והפנים. הילד מגרד המון, מתקשה להירדם בלילה ומתעורר מרוב גירוד. כפעמיים ביום נכנס להתקפי גרד ובכי נוראיים, יש לו שריטות בפנים והוא נורא סובל. אנחנו נותנים לו פניסטיל 3 פעמים ביום גם לפי המלצתך ומשתמשים בסבון וקרם של חברת LIPIKAR פעמיים ביום וגם בקרם אקווס לבן.ניסינו המון מוצרים אחרים כגון: MUSTELA, ATOPICLAIR, תחליב של TOPIC MEDIS וסבונים כמו צטאפיל ובלנאום.ניסינו אף רפואה אלטרנטיבית (רפואה סינית) והמצב החמיר.ברצוני לציין כי במקרים של התקף חמור אנו משתמשים במשחת אלוקום, ובמקרה הצורך בטיפות עיניים LIQUIFILM.יש לציין שהעור אינו יבש מאוד אלא סדוק בקפלים ובמקומות מסוימים בחזה ובבטן יש מעין" דגיגים אדומים" כאלה... בנוסף נמצא כי הילד אלרגי לביצה בדרגה 3/5(בדקנו גם:חלב, סויה, שומשום, דגים, בוטנים, עוף) הילד אוכל סימילאק, ופירות עם טחינה(בננה, תפוח, תמר). שאלותיי הן: 1. כיצד ניתן להקל על הגרד הנוראי בפנים ובראש? שום דבר לא עוזר... 2. האם זה נורמלי שכל יום הילד מתגרד (בעיקר בראש והפנים) על אף כל הטיפול הזה? 3. האם אלידל היא אכן משחה מסרטנת? האם מותר למרוח אותה על הקרקפת ועל הפנים??? לתשובתך אודה, חן

לקריאה נוספת והעמקה

1) בארוע של התלקחות חריפה , יש בדרך כלל צורך במתן כיסוי אנטיביוטי, מכיוון שהגורם העיקרי להתלקחות הינו זהומי 2) עבודות שבוצעו ב 8 השנים האחרונות לא הדגימו כל קשר של אלידל למחלות גדוליות.

21/01/2013 | 17:47 | מאת: חן

תודה על המענה המהיר. אם כך מותר לי למרוח לו אלידל על הקרקפת פעמיים בשבוע? לא הבנתי עדיין אם הגרד שתיארתי בפנים ובראש הוא נורמלי לאטופיק דרמטיטיס או שזה מצריך טיפול אנמטיביוטי? אין לו פצעים חשופים אבל קצת שריטות. ושאלות נוספות ברשותך- האם מותר לנו לבצע הדברה בבית או שהדבר יזיק לילד? האם העובדה שאנו גרים ממש קרוב לים עלולה להזיק לו? והאם חשיפה לריח או עשן סיגריות מחמירים את מצבו?

מנהל פורום אטופיק דרמטיטיס - אסתמה של העור