אקנה בגיל 22

דיון מתוך פורום  אקנה, פצעי בגרות

04/03/2014 | 10:45 | מאת: לנה

היי, לפני כשנה סבלתי מהתפרצות חמורה של אקנה, בעיקר באיזור הסנטר (כנראה שכתוצאה מחוסר איזון הורמונלי). התחלתי לקחת גלולות ונטלתי מינוציקלין במשך חודשיים, עם הזמן המצב השתפר ובתקופת הקיץ האקנה נעלם לגמרי. לקראת סוף הקיץ ומאז, מדי פעם יוצאים לי ראשים לבנים (ישנן תקופות שיותר וישנן שפחות), הרבה מהם צמודים לשפת הפה העליונה ובסנטר. איזור הסנטר אדמומי בדר"כ. לפני כ-3 שבועות עשיתי טיפול פנים רגיל אצל קוסמטיקאית, בין היתר היא הוציאה לי שחורים ופוצצה לי חצ'קונים. נראה שמאז יוצאת לי כמות מאוד גדולה של פצעים ולפני כמה ימים התפרצו לי המון פצעים בליווי אדמומיות באיזור הסנטר בעיקר, קצת מעל השפה וגם בצידי האף. האם זהו עניין הורמונלי? ייתכן וזה נגרם בעקבות הטיפול? (ממה שידוע לי ייתכנו פצעים בימים שלאחר הטיפול אבל לא יותר מזה...) מה עליי לעשות? קבעתי תור לרופא עור אבל הוא רק בעוד 3 שבועות, רציתי להתייעץ עד אז. המון תודה על העזרה.

לקריאה נוספת והעמקה

עשית בחוכמה שקבעת תור לרופא העור .אין לפוצץ פצעים גורם לדלקות ולפגימנטציה וחבל.בנתיים התייעצי עם רופא העור שהתור אליו אם לא כדאי לערוך בדיקות דם .

09/03/2014 | 12:07 | מאת: לנה

היי, היום ביקרתי אצל רופא משפחה ולדעתי הוא נתן לי טיפול שהתבסס על מה שהוא ראה שקיבלתי בעבר מחוסר ידע.. הוא נתן לי מינוציקלין לשבועיים (פעם ביום, 50 מ"ג) - האם זה מספיק? אין צורך בפעמיים ביום? בנוסף הוא נתן לי אדפרין (בעבר המשחה ניתנה לי לסבוריאה - האם מתאים גם כעת?) אגב יש לציין שהמצב מאוד החמיר בפרק הזמן שעבר, להלן תמונה: http://oi57.tinypic.com/jawhgn.jpg ביקשתי גם הפניה לבדיקות הורמונליות - בבדיקה נכתב לבדוק TSH, Estradiol, FSH, LH, Progesterone. לא מומלץ לבדוק גם רמות טסטוסטרון? או הורמון אחר כלשהו? המון תודה ושבוע טוב, לנה

מנהל פורום אקנה, פצעי בגרות