מאניה דיפרסיה ללא טיפול

דיון מתוך פורום  סכיזופרניה

11/12/2013 | 15:48 | מאת: גילי

שלום, אחי אובחן כחולה במאניה דיפרסיה לפני שנה וחצי במהלך השירות הצבאי לאחר התקף פסיכוטי וחודש אשפוז. במהלל התקופה החליפו לו מס' פעמים כדורים. לפני ארבעה חודשים הפסיק ליטול אותם בשל תופעות הלוואי ולא הלך לביקורת. בשבועיים האחרונים שמתי לב לשינוי בהתנהגות שנראה כמחמיר מדי יום, אתמול טען בפני ששומע קולות "טובים" ושביכולתו לדבר עם החתול, לאחרונה מרבה לצאת עם בנות, שותה אלכוהול, מדבר מהר, תוקפני וחסר סבלנות. אני מזהה את ההתנהגות מההתקף הראשון רק שעכשיו זה עדיין לא בשיא. הצלחתי לקבוע תור רק לעוד שבוע למרות הדחיפות (לטענתם אם ממש דחוף שנגיע למיון- אחי לא יסכים). האם הוא במהלך התקף? אני נורא חוששת שמצבו יחמיר עד שבוע הבא ויקרה משהו קיצוני שיאלץ אותנו לאשפז אותו כפי שהיה בהתקף הראשון. אחי טוען שהכל בסדר איתו והוא מעולם לא הרגיש יותר טוב. מה אתם ממליצים לי לעשות? תודה רבה.

לקריאה נוספת והעמקה
11/12/2013 | 23:30 | מאת: רפי

לפי התאור שלך מאוד סביר שיש החמרה במצבו.צריך למצוא דרך לשכנע אותו לבוא להבדק. אני מבין שזה בעייתי וקשה אבל אולי נסיונות שכנוע חוזרים יגרמו לו להסכים. בנוסף גם אם יגיע לפסיכיאטר בהקדם ברור שירשום לו תרופות שיצטרך לקחת. האם יסכים? אולי אם הרופא יגיד לו שזה לטובתו כדי להמנע מאשפוז.

הדאגה שלך מוצדקת, אם הוא שומע קולות וחושב מחשבות שווא כנראה שלא מדובר בסתם מצב רוח טוב, גם תוקפנות לא אמורה להיות חלק ממצב רוח טוב, לכן התחושה שלך שיש צורך להביא אותו לטיפול כמה שיותר מוקדם נכונה. ברוב המרפאות יש "מיון מרפאה" בשעות הפעילות, כלומר אפשר להגיע בבוקר ללא תור לתורן. נסי לשכנע אותו לגשת למרפאה בבוקר כבר מחר.

מנהל פורום סכיזופרניה