רוצה להוציא רשיון נהיגה

דיון מתוך פורום  סכיזופרניה

21/09/2013 | 20:02 | מאת: מיכל

שלום, רציתי לשאול שאלה בנוגע להוצאת רשיון נהיגה. יש לי סכיזופרניה ואני רוצה ללמוד נהיגה ולקבל רשיון, אז הוצאתי טופס רש"ל והם אמרו לי ללכת עם הטופס לרופא המשפחה כחלק מהליך הוצאת הרשיון, הלכתי לרופא המשפחה כדי לקבל אישורו שאני כשירה ללמוד נהיגה,ומכיוון שיש לי סכיזופרניה הוא לא הסכים לתת לי אישור ואמר לי ללכת לפסיכיאטר שלי ושהוא יתן לי אישור, אז הלכתי לפסיכיאטר שלי והוא כתב בטופס שיש לי סכיזופרניה ואת הכדורים שאני נוטלת, ואמרתי לו איך בדיוק אני אוכל להוציא רשיון ככה? כשכל הטופס "מוכתם" באבחנה הפסיכיאטרית ובכדורים פסיכיאטרים שאני נוטלת? והוא פשוט לא ידע מה להגיד לי. והשאלה שלי היא כזאת: מה אני עושה במקרה כזה? לאן אני פונה? מה ההליכים שחולי סכיזופרניה צריכים לעשות במקרה כזה? אני מאוד רוצה להוציא רשיון נהיגה על אף הסכיזופרניה. האם אוכל לעשות זאת? ואיך אני מקבלת אישור? או שזה אבוד מראש? אודה אם תתנו לי תשובה מפורטת. ותודה מראש, מיכל.

לקריאה נוספת והעמקה

הרבה אנשים עם סכיזופרניה נוהגים וגם הוציאו רישיון אחרי שפרצה המחלה, עצם העובדה שיש מחלה לא מונעת נהיגה. מצב נפשי לא מאוזן או היענות לא טובה למעקב או לטיפול כן יכול להשפיע. יתכן והמכון הרפואי לבטיחות בדרכים יקרא לך להערכה, את צריכה להביא איתך מכתב עדכני מהפסיכיאטר המטפל שמפרט את האבחנה, הטיפול הנוכחי, את המצב הנפשי הנוכחי ואת הדבקות בטיפול. אם הוא מכיר אותך טוב אולי הוא גם יוכל לכתוב שמבחינה פסיכיאטרית לדעתו אין מניעה לנהוג. המשיכי בתהליכים ללמוד נהיגה, שום דבר לא אבוד מראש.

24/09/2013 | 22:20 | מאת: מיכל

התקשרתי למכון הרפואי לבטיחות בדרכים במטרה לעשות את הבדיקות לכשירותי והם אמרו לי שאני קודם כל צריכה לגשת למשרד הרישוי ושהם ישלחו אליהם הפנייה ורק אז הם יוכלו ליצור איתי קשר ואוכל לעשות אצלם את הבדיקת כשירות לנהיגה, אז אני לא ממש הבנתי את הפרוצדורה הזאת, ואם תוכלי להסביר לי אותה אני אשמח. ובקשר לפסיכיאטר, תראי, זה קצת מסובך, כי אני לא ממש במעקב, או יותר נכון, לא הלכתי למעקב אולי למעלה משלוש שנים, אני נוטלת כדור בשם סרוקוואל פעם אחד ביום לשינה וזהו, ואני מאוד מאוד חולקת על האבחנה שנתנו לי, אבל אני לא יכולה הרי לשנות את זה כי מה שכתוב בתיק הרפואי שלי בלתי ניתן לשנות ואני מאוד כועסת על הפסיכיאטר שלפני 10 שנים זרק עליי את האבחנה הלא נכונה הזאת מהר מידי ועם יד קלה על ההדק את מבינה? ככה שזה קצת בעייה בשבילי לבקש מהפסיכיאטר המלצה עבורי, אם הייתי אצלו לעיתים נדירות. אשמח לתשובה מפורטת. תודה מראש. מיכל.

מנהל פורום סכיזופרניה