חברה חולת סכיזופרניה

דיון מתוך פורום  סכיזופרניה

12/09/2013 | 17:39 | מאת: רונן

שלום רב אני וחברתי כבר שנתיים ביחד וטפו טפו הכול בסדר. היא לוקחת תרופות. מבחינתי אין שום הבדל בינה לבן אדם אחר היא עובדת / סיימה לימודים ומאוד אינטלגנטית. בזמן האחרון אני שוקל להציע לה נישואים אך יש מסע הפחדות מצד משפחתי. הייתי רוצה לדעת מה הסיכויים שהתרופות יום אחד יפסיקו לעבוד? (חברתי מקפידה כמו שעון שווייצרי לקחת אותם יום יום). מה הסיכוי במהלך תקופת הריון או לאחריה לעבד את האיזון ואת ההשפעה של התרופות? (ידוע שנחלק מהנשים הבריאות לאחר הלידה יש דיכאון שלאחר לידה) סה"כ במהלך 6 שנים מאז שהמחלה התפרצה היא הייתה פעמים בבית חולים פעם הראשונה כאשר גילו לה ופעם השנייה מיד אחרי שיצא מבית החולים והרגישה שאין צורך יותר בתרופות) - מאז טפו טפו 6 שנים מתפקדת בצורה נפלאה. יש לי הרבה חששות, לגבי העתיד מה היה יום אחד, האם חס וחלילה אישתי לא תוכל למלא את התפקיד שלה כאם. מצד שני אני מאוד אוהב אותה ולא מוכן לוותר אליה. תודה על עזרתכם.

לקריאה נוספת והעמקה
13/09/2013 | 11:14 | מאת: ארנון

אתה בדילמה מאוד קשה. מצד אחד אף אחד לא יגיד לך לא להתחתן איתה ולא להביא ילדים. מצד שני, הריון הוא מצב מאוד רגיש עם מחלה כזאת ואף אחד לא יכול להבטיח לך שבמהלך השנים היא לא תקבל התקף. זכותו של כל אדם להתחתן ולהביא ילדים לעולם , אבל במצב כזה אתה לוקח סיכון שעלול להיות בעתיד מצב שיהיה לך מאוד מאוד קשה להתמודד איתו. כתבו כאן בעבר אנשים הנשואים לבני/ בנות זוג עם סכיזופרניה וסיפרו שמצליחים להתמודד והחיים תקינים. כל אחד והחשבון שלו עם עצמו.

14/09/2013 | 14:30 | מאת: סכיזו

שלום רונן, קודם כל ענית לעצמך על השאלה העיקרית - אתה מאוד אוהב אותה ולא מוכן לוותר עליה. שנית, לפי איך שזה נשמע חברתך חולה בסכיזופרניה שמתבטאת רק בסימנים חיוביים וגם אלו עם תגובה טובה לתרופות ויש חולים רבים שזה המצב אצלם וחיים חיים מלאים, פוריים וטובים. אף אחד לא יכול לתת ביטוח לכל החיים - יש גם סרטן ומחלות כרוניות אחרות, לא עלינו, שיכולות לתקוף את בני זוגנו בסבירות גבוהה ולמרות זאת אנו מתחתנים ומביאים ילדים. מעבר לכך כל כך קשה למצוא אהבה והתאמה אמיתית ואתם כפי שנראה מצאתם וזה לא מובן מאליו. כמו כן יש פתרונות להכל, למשל אפשר בזמן ההריון והלחץ של הילדים להעלות את המינון כאמצעי הגנה או אם מתעורר הצורך - התקף פסיכוטי לא מתחיל בבת אחת ואם מודעים ובמיוחד אם יש בן זוג שעירני לסימנים אפשר להעלות מינון לפני שהעיניינים יוצאים מכלל שליטה ואז אין צורך באישפוז. אם תרופה מפסיקה להשפיע אפשר תמיד להעלות מינון או להחליף אותה זה יותר עניין של תופעות לוואי שמשתנות. מקווה שנתתי זווית ראיה מסויימת על העיניינים, רק טוב לך ולחברתך.

1. לא שכיח שתרופות אנטי פסיכוטיות מפסיקות לעבוד, לפעמים יש החמרה במחלה ע"ר ארועי חיים, מתח או מחלה גופנית. 2. הריון ולידה הן תקופות שיכולות להעלות קשיים רגשיים ומתח גם לנשים בריאות, אבל נשים רבות עם סכיזופרניה ילדו וגידלו ילדים בלי החמרה במחלה. חשוב בזמן הזה להיות במעקב צמוד ולהתאים את מינוני התרופות במהלך ההריון ואחרי הלידה ולוודא שיש לה תמיכה מהמשפחה. מעבר לזה, אי אפשר לדעת מה יקרה בעתיד, לא מה יקרה לה בלי קשר למחלה ולא מה יקרה לך.

16/09/2013 | 16:57 | מאת: רונן

מנהל פורום סכיזופרניה