הגדירו אותי סכיזופרן פרנואידי

דיון מתוך פורום  סכיזופרניה

11/04/2013 | 20:06 | מאת: גילי

לפני כשנתיים עברתי התקף פסיכוטי,לא בגלל סמים,אלא,כנראה על רקע מתח נפשי קשה ועומס בעבודה ובלימודים. לאחר כחודש שבו סבלתי מסימפטומים קשים,הורי אישפזו אותי,אך לאחר כשבוע שוחררתי במצב מצוין,ללא שום סימפטומים נוספים ועם החלמה מלאה וחזרה לעבודה וללימודים(תואר שני בהנדסה). השאלות שלי הן: 1) האם מחויב המציאות שאחווה התקפים נוספים במשך החיים? 2) האם ההבחנה של "סכיזופרניה פרנואידית",באמת יכולה להעשות לאחר כשבוע אישפוז בלבד,כשהרופאים בבית החולים כלל אינם מכירים אותי מעבר לזה? 3) כרגע אני נוטל רספרידל 2 מ"ג ליום,אך הרופא המטפל עומד להפסיק לי את הטיפול בטענה שאינני זקוק לו עוד. האם צעד זה מקובל(למרות שמבית החולים יצאתי עם הבחנה של סכיזופרניה)?

לקריאה נוספת והעמקה
11/04/2013 | 20:42 | מאת: מאיר

לא נשמע לי שאתה חולה סכיזופרניה. לפעמים עוברים התקפים פסיכוטיים בודדים בגלל מתח ןלחץ אבל לא חולים במחלה. יש לך רקע משפחתי?

11/04/2013 | 20:48 | מאת: גילי

בן דוד רחוק של אמא,אבל לא בטוח שהוא חולה סכיזופרניה,אני חושב שאולי מדובר אצלו בהתקפים פסיכוטיים ספורים (2-3),הוא מתפקד ועובד ,הוא בן 60,אקדמאי,נשוי ובעל משפחה וכולם מכבדים אותו ואוהבים אותו. האם לדעתך יש קשר שאני צריך לקחת בחשבון לגבי מצבי?

28/04/2013 | 12:33 | מאת: ד"ר אהוד ססר

שלום. אי אפשר לאבחן אדם דרך פורום אינטרנט. אפשר לתת רק תשובות כלליות. 1) התקף פסיכוטי יחיד אינו בהכרח סמן להתקפים נוספים. זה תלוי בנסיבות ההתקף (סמים, לחץ, מרכיב של מצב רוח (דכאון או מאניה), אופי פתאומי מול הדרגתי, מחלות גופניות ועוד), בסתמינים הנלווים בהמשך (סימנים שליליים, סימנים קודניטיבים), ועוד. באופן כללי - כ-50% מההתקפים הפסיכוטים אינם קשורים לסכיזופרניה. 2) אבחנה של סכיזופרניה נעשית לאורך זמן ולפי הסטוריה של התסמינים. בעיקרון כן אפשר לאבחן סכיזופרניה אחרי אשפוז אחד אם יש מספיק מידע מקדים (למשך על שינויי התנהגות בשנה לפני האשפוז), אולם האבחנה אינה חקוקה באבן ולפעמים לאחר תקופה מגיעים למסקנה שהאבחנה הראשונית היתה מוטעית ומשנים אותה. 3) החלטה להפסקת טיפול היא החלטה של הרופא המטפל ואיני יכול לחוות דעה על המקרה הספציפי. באופן כללי - אמנם ניתן לעיתים להפסיק טיפול תרופתי בסכיזופרניה, אולם יש לומר שזה מאד לא מקובל, ואם יש החלטה להפסיק טיפול זה בד"כ נעשה כשחושבים שלא היה מדובר בסכזיופרניה אלא בהתקף פסיכוטי מסיבה אחרת. בברכה, ד"ר אהוד ססר

מנהל פורום סכיזופרניה