שאלה לגבי סכיזופרניה

דיון מתוך פורום  סכיזופרניה

05/06/2012 | 19:40 | מאת: רותם

האם התקף פסיכוטי אחד בודד,עם תסמינים שליליים בלבד,עם תפקוד מלא לאחר חודשיים מהתחלת ההתקף, בהכרח מעיד על סכיזופרניה? 3 רופאים שונים החליטו להגדיר אותי כסכיזופרנית ואמרו לי שבלי זה אני לא אקבל עזרה בעלות זריקות קונסטה. בינתיים אני עם תווית של חולה במחלת נפש קשה ואולי לא אמצא בן זוג שיקח סיכון להתחתן איתי לאור מצבי. ההגדרה הזו גם פוגעת בכל העתיד שלי גם בעבודה. רוצה לשאול, האם בסכיזופרניה חייבים טיפול בקונסטה? אין טיפול זול יותר? ואם אוותר על הטיפול בקונסטה,האם אפשר למחוק לי מהתיק בקופת חולים את ההגדרה של סכיזופרניה?

לקריאה נוספת והעמקה
15/06/2012 | 20:07 | מאת: ירון

שלום לך ישנה קשת רחבה של תרופות הנותנות מענה לסכיזופרניה. רספרדל, אביליפיי, זיפרקסה, סוליאן ועוד. כולם מהדור החדש וכולם עם תופעות לוואי כאלו ואחרות מי פחות מי יותר. אביליפיי היא התרופה החדשה ביותר. כדי למחוק מקופת חולים אבחנה של סכיזופרנית את צריכה מכתב מפסיכיאטר שאת לא חולה במחלה. לגבי החתונה. אני חולה ומצאתי אישה אוהבת ויש לנו ילדים וחיים טובים. אל תתייאשי. עדיף להיות חולה מטופל מאשר חולה בהכחשה. לטובת הזוגיות. בהצלחה.

17/06/2012 | 13:30 | מאת: ד"ר אהוד ססר

שלום. כפי שכתבתי כבר בפורום - רופאים לא אמורים לתת אבחנות בשביל לקבל זכאות לתרופות אלא על סמך מצב קליני. מכאן סביר להניח ש-3 הרופאים שבדקו אותך, והתרשמו שמדובר בסכיזופרניה, עשו זאת על סמך התסמינים ולא לצורך קבלת אישורים. בעתיד, אם למשל יתברר שהיה מדובר בטעות - ניתן יהיה לשנות את האבחנה. לגבי זוגיות - בכל מקרה צריכים להיות פתוחים וכנים. אין שום מניעה שמטופלים המוגדרים כסובלים מבעיות נפשיות (כגון סכיזופרניה) לא יוכלו להקים משפחה ולחיות חיים מלאים תוך הגשמה של רצונותיהם (וכך רבים עושים). לגבי טיפולים זולים יותר - אכן יש. אפילו הריספרדל עצמו - אם ניתן בכדורים ולא בזריקה - זול יותר באופן משמעותי. ולשאלתך האחרונה - לא "מוחקים אבחנה" על סמך נטילה או אי נטילה של טיפול. בברכה, ד"ר אהוד ססר

מנהל פורום סכיזופרניה