האם יש צורך בטיפול

דיון מתוך פורום  סכיזופרניה

05/06/2012 | 19:33 | מאת: אנונימית

בשנה האחרונה אני מודאגת בנוגע לבתי בעקבות מספר אירועים שאני מעוניינת לדעת אם יש קשר בינהם.היא בת 16,השנה העברנו אותה בית ספר והיא לא יצרה קשרים חברתיים כלל,כשניסינו לברר מה הסיבה אמרה שהתלמידים האחרים צוחקים אליה,והיא רואה איך הם מסתכלים אליה ומדברים אליה מאחורי הגב.היא מפחדת להיכנס לקניון או לאוטובוס מאותו החשש,וכאן זה כבר התחיל להישמע לי מופרך. כמו כן ציוניה ירדו משמעותית לקראת התקופה האחרונה.היא כמעט ולא יוצאת מחדר לפעמים יושבת שם ושומעת את אותו השיר שוב ושוב ואז יוצאת מהבית בפתאומיות.רוב הזמן היא לא מרבה לדבר.כשהייתה בקשר עם חבריה מבית הספר הקודם לפעמים כשהייתה יוצאת לא הייתה חוזרת למשך מספר ימים,כעת היא ניתקה קשר גם איתם.היא ירדה במשקל בצורה משמעותית ומסרבת לאכול עד כדי התעלפויות ואני נאלצת להכריח אותה לעשות דברים שקודם עשתה בלי שיהיה צורך להזכיר לה כמו להתקלח ולסדר בחדר.כבר בערך שנתיים היא מסרבת לשמור תמונות שלה במחשב(וכן אוסרת אלינו לצלם אותה),כיסתה את המצלמה במחשב שלה עם מדבקה ולא שומרת בו פרטים אישיים מהחשש שלפי דבריה כך יהיה קל יותר למצא אותה.בנוסף היא לפעמים אומרת דברים שמאוד קשה לי לעקוב אחרי הקשר בינהם,לדוגמא,היא מסרבת לאכול כי לאוכל יש "טעם מצחיק" ושואלת מה עשיתי לו שגורם לזה,או אמרה לדוגמא שיש "ריח של שמש על המדרכה" ודברים דומים. חשוב לי לציין שלפני כן היה בינינו קשר די טוב ואני לא יודעת איך אפילו להתחיל לנסות להחזיר אותו.

לקריאה נוספת והעמקה
05/06/2012 | 21:49 | מאת: שירה

אולי זה רק התחלה של חרדות חרדה כללית, או חברתית אפילו..אולי קרה לה משהו עם החברים עד כדי כך שבכך היא מבטאת את זה וקשה לה אני אומרת מניסיון כמובן..

06/06/2012 | 16:52 | מאת: נועה

ויפה שעה אחת קודם. ביתך אינה מתנהגת לפי סטנדרט נורמטיבי וככל שתנעי ממנה טיפול כך גם ירחק הריפוי,כי היא מתחפרת במחלה יותר ויותר. חבל שחיכית כל כך הרבה זמן.

17/06/2012 | 13:21 | מאת: ד"ר אהוד ססר

שלום. אי אפשר לאבחן דרך פורום אינטרנט. באופן כללי המצב המתואר יכול להתאים למצבים שונים כגון הפרעות חרדה שונות (כגון חרדה חברתית), דכאון, הפרעות אכילה, סימנים פסיכוטים, מחלות גופניות, שימוש בסמים או אפילו תהליך טבעי של גיל ההתבגרות. מומלץ לפנות בהקדם לפסיכיאטר נוער לצורך אבחון וטיפול במקרה הצורך. יש אבחנות שחייבים לשלול מבעוד מועד למניעת החמרות מסוכנות (בעיקר בתחום הפרעות האכילה והפסיכוזות). בברכה, ד"ר אהוד ססר

מנהל פורום סכיזופרניה