סימנים שליליים- אין משמעות

דיון מתוך פורום  סכיזופרניה

27/01/2018 | 23:04 | מאת: אלמוני

נפגשתי עם לא מעט פסיכאטרים בכירים, לרובם לא היתה תשובה ברורה לכן חשבתי שאולי אפשר לקבל ממך תשובה כנה לגבי חולה שאובחן וסובל מתסמינים שליליים חריפים כבר כ-שנה. דווקא בגלל שאין היכרות ולא מעורב כסף בעניין. עברתי כבר את כל הרפואה הקונבנציונלית מה עוד אפשר לעשות? - ניסיתי לפונקס (ועוד תרופות רבות) - ניסיתי ect אין שום שיפור במצב. אני כל היום תקוע בחדר ולא עושה כלום ולא רוצה לעשות כלום, לא נהנה מכלום, ומרגיש חיי-מת בלי רגשות, סל שיקום והוסטל זה לא טיפול זה שיקום וקבלה של המצב-לזה אני לא מוכן. להירקב בהוסטל כל חיי. מה שווים החיים ככה? למה לחיות? מה היית ממליצה לי לעשות אילו היית במקומי? אולי תחום הפסיכדלים?

לקריאה נוספת והעמקה
28/01/2018 | 15:44 | מאת: ככל הנראה

נשמע שיש לך דה פרסונליזציה

31/01/2018 | 14:26 | מאת: אלמוני

א. אתה לא רופא (אז תימנע מלחלק אבחנות שגויות לאנשים) ב. זה לא דה פרסונליזציה (אני אחרי אירוע פסיכוטי מלפני 9 חודשים) ג. יש לי את רוב הסמנים שלילים פשוט אין צורך לפרט אותם, הרופאה מכירה אותם היטב

אחרי כל משבר נפשי יש תקופה של החלמה ולא תמיד מה שמכנים סימנים שליליים נשאר לאורך זמן אלא משתפר, לכן כל כך חשוב מעבר לטיפול התרופתי טיפול בשיחות להתמודד עם המשבר ושיקום. שיקום הוא לא קבלה של המצב, להיפך, שיקום הוא בניית מדרגות להתקדמות לעצמאות. כמו שללכת עם קביים אחרי שבר הוא לא קבלה של נכות אלא עזרה שתאפשר לדרוך בצורה מדורגת עד שחוזרים ללכת לבד. אין עדיין מחקרים טובים שמראים על שיפור בסימנים שליליים עם שימוש בחומרים הלוצינוגנים. כדאי למצוא פסיכיאטר שאתה סומך עליו ולהתייעץ איתו לקבל טיפול מלא יותר.

מנהל פורום סכיזופרניה