מקרה דחוף - פיקוח נפש

דיון מתוך פורום  סכיזופרניה

02/01/2018 | 16:33 | מאת: בעילום שם

שלום ד"ר. יש לי קרוב משפחה חולה סכיזופרניה במצב מאוד מאוד קשה ואובדני. הוא נמצא בבית בו לא מקבל תמיכה אלא ההפך... מכות וצעקות ולא מקבל טיפול ראוי (אני מקצר זה סיפור ארוך ומורכב). נראה לי שצריך אשפוז דחוף הוא ביצע כמה ניסיונות התאבדות וגם מזיק לסביבה. הרווחה לא עושים כלום. אני לא יודע למי עליי לפנות - לקחת אותו לבית חולים בלי שההורים ידעו או לפנות למשטרה? איך מחליפים אפוטרופוס? ההורים לא יכולים לטפל בו. הוא צועק לעזרה כבר שנים אבל אף אחד לא מעז לצאת נגד ההורים. מה התהליך הכי נכון לעשות שבסופו של דבר יוכל להיות בהוסטל טוב ולחיות חיים נורמליים ושקטים? בבקשה אני מתחנן עם דמעות שתעזרי לי.

לקריאה נוספת והעמקה
06/01/2018 | 23:58 | מאת: סהר תמיכה

שלום לך, אני מתנדבת בעמותת סה"ר- סיוע והקשבה ברשת. הדאגה שלך לקרוב המשפחה פורצת החוצה מהמסך ומרגשת. הרצון לסייע לו ולחפש עבורו עזרה הוא מאוד משמעותי וקריטי, ובכלל לא מובן מאליו, ואני רוצה לחזק אותך על כך... אני מצרפת פה קישור לייעוץ ותמיכה לבני משפחות של אנשים עם התמודדות נפשית, של קהילת בריאות הנפש. הם יוכלו לסייע לך ולהכווין אותך לתהליך הכי נכון עבורו, על מנת לאפשר לו לחיות את חייו בכבוד וברוגע. קישור- http://www.abiliko.co.il/index2.php?id=7607&lang=HEB באתר עצמו תוכל גם למצוא קבוצות טיפול המיועדות ספציפית לחולי סכיזופרניה. בנוסף, אני רוצה להפנות אותך למאמר באתר שלנו, שמדבר על איך ניתן לסייע לאדם אובדני. אני מקווה ששם תוכל למצוא מעט עצות כיצד ניתן לעזור לו, ולהיות עבורו, ואולי הן אף יקלו עליך. המאמר נמצא בקישור הבא- http://www.sahar.org.il/?categoryId=63071&itemId=129270 . במידה ואתה נתקל במצב שבו קרוב המשפחה עלול לסכן את עצמו באופן מיידי, אנא פנה מיד אל המשטרה או אל מגן דוד אדום, על מנת שיוכלו להצילו. כמו כן, אני מתארת לעצמי שזה יכול להיות לא פשוט ואולי אף מתיש, האחריות הכבדה שמוטלת על כתפיך. אם תרצה, אני מזמינה אותך לצ'ט האישי של סה"ר, על מנת לפרוק ולשתף, ככל שתבחר. יחדיו, אני מקווה, שהאחריות תרגיש מעט קלה יותר... אנחנו נמצאים ב-www.sahar.org.il שלך, מתנדבת סה"ר

במקרים של סכנת חיים לפעמים אין ברירה ויש צורך באשפוז. אם הוא אובדני ויש סכנה לחייו צריך להביא אותו מיד למיון, ואם הוא מסרב כפי שכתבה מתנדבת סה"ר יש לפנות למד"א או למשטרה מיד.

15/01/2018 | 16:47 | מאת: בעילום שם

תודה רבה לכל העונים. הוא לא זה שמסרב לטיפול אלא ההורים שלו. בכל אופן קבעתי להיפגש עם הארגון כפי שהצעתם אני מקווה שזה באמת יעזור. תודה רבה!

מנהל פורום סכיזופרניה