איך להיגמל מסירוקוול?
דיון מתוך פורום סכיזופרניה
ההודעה שלך התקבלה בהצלחה
היא נמצאת כעת בבדיקת עמידה בנהלי הפורום
ההודעה צפויה להתפרסם תוך 24 שעות ממועד הגשתה
במידה וההודעה לא פורסמה בתוך 24 שעות, מומלץ לעיין שוב בנהלי הפורוםולהעלות את ההודעה מחדש.
שלום, אני בן 24 ומאובחן כחולה סכיזופרניה. לפני כמה חודשים הרופא החליף לי סירוקוול (150 מ"ג) בקספליון (זריקה 100 מ"ג) הורדנו את המינון של הסירוקוול בהדרגה עד ל 25 מ"ג עד שהפסקנו לגמרי ולתדהמתי גיליתי שאני לא יכול לישון בכלל בלי הסירוקוול, יש לציין שאין לי שום היסטוריה של הפרעות שינה, אובחנתי כחולה סכיזופרניה בגיל 18 וקיבלתי טיפול תרופתי בפעם הראשונה בגיל 21, 3 שנים ישנתי מצויין בלי שום כדור, הסירוקוול כנראה גרם לתלות. השאלה היא האם ואיך אפשר להיגמל? האם אני אצטרך לחקת סירוקוול כל החיים? אני לוקח עכשיו סירוקוול 25 מ"ג, לוקח לי הרבה זמן להירדם איתו (כמה שעות), כשהייתי מקבל סירוקוול 150 מ"ג היה לי קשה מאוד לקום בבוקר, הייתי ישן 10-11 שעות בלילה, ניסיתי לעבוד באותה תקופה ולא הצלחתי להתמיד ולהתעורר בבוקר. תודה
לסרוקוול יש בנוסף להשפעה האנטיפסיכוטית השפעה מרדימה שאפשר לפתח אליה הסתגלות פיזית, בדרך כלל תוך ימים עד שבועות חולפות תופעות הגמילה. יש כמה אפשרויות לעזור בגמילה הפיזית אבל אין אפשרות לתת ייעוץ תרופתי בלי בדיקה, כדאי לפנות שוב לרופא המטפל ולהתייעץ איתו.