דלקת

דיון מתוך פורום  בריאות האישה

16/03/2015 | 01:47 | מאת: מיכל

שלום לפני כשבועיים אובחנה ע"י רופאת הנשים דלקת נרתיקית וטופלתי בשלושה נרות דאלצין. יש לציין שניגשתי לרופאה לאחר הרבה זמן שהתחילו לי התופעות (כמו ריח והפרשות מרובות) כי רק בדיעבד ידעתי שזה לא משהו חולף אלא קשור לדלקת (כי זאת פעם ראשונה שחוויתי כזה דבר). במהלך כל התקופה לפני הנרות וכעת גם לאחריהן ישנם כאבים בבטן התחתונה ובגב התחתון, מזכיר מאוד כאבי מחזור אך רק תמידיים. וההפרשות הלבנות חזרו (ללא גירוד) על אף נטילת הנרות עם ריח אומנם פחות חזק אך עדיין לא נראה לי טבעי וכאבי הבטן עדיין הינם. חזרתי לרופאה ולאחר אולטרסאונד ובדיקה גניקולוגית היא אמרה שאין דלקת והיא חלפה והכל בסדר מבחינה גניקולוגית והכאבי בטן תחתונה לא קשורים למערכת המין הנשית. שאלתי היא, האם יכול להיות שעצם העובדה שלקח זמן עד שלקחתי את הנרות הדלקת כבר עלתה והם לא הועילו? קראתי דברים מפחידים על שאם לא מטפלים בדלקת נרתיקית הרבה זמן היא עולה למעלה כמו לרחם ולאגן ואז נרות לא יעילים וחייב טיפול אנטיבוטי דרך הפה (עד למצב של עקרות??!). איך הרופאה ידעה בוודאות שאין בעיה במערכת המין הנשית? אלו בדיקות עליי לבקש בכדי להיות רגועה? האם יכול להיות שכאבי הבטן התחתונה אכן לא קשורים? ואם לטענת הרופאה הדלקת חלפה אז ממה נובעות עדיין ההפרשות הלבנות והסמיכות (חריגות)? סליחה על ההודעה הארוכה ותודה על המענה!. יש לציין שאני בת 24, לא נוטלת גלולות, תרבית שתן שלילית, מקיימת יחסי מין מוגנים ועם בן זוג קבוע הרבה שנים.

לקריאה נוספת והעמקה

שלום מיכל, אני מסכים שיתכן שזיהום עולה לכיוון פנימה באגן. בבדיקה גינקולוגית, ניתן לדעת אם קיימת דלקת אגנית או לא. חשוב לא לפספס את זה, כדי למנוע בעיות באגן לעתיד. לכן, בכל ספק מבחינתך, ממליץ מאד לשוב לבדיקה חוזרת. בברכה, ד"ר שרון

18/03/2015 | 00:52 | מאת: מיכל

מהי הבדיקה הגניקולוגית שבאמצעותה ניתן לדעת אם קיימת דלקת אגנית או לא? האולטרסאונד הגניקולוגי או באמצעות כאב בעת הנעת הצוואר הרחם? תודה רבה שוב.

מנהל פורום בריאות האישה