תדירות יציאות אצל תינוק יונק

דיון מתוך פורום  עצירות בתינוקות, ילדים ונוער

02/03/2016 | 22:05 | מאת: יעל יונאי

ד"ר שלום רב, הילד שלי בן 3 חודשים,וניזון מהנקה מלאה בלבד.תדירות היציאות שלו היו אחת ליומים.מלפני כ3 שבועות תדירות היציאות השתנתה וכעת היא אחת ל 8 ימים.הפעם הקודמת הייתה צואה גדולה והפעם האחרונה צואה מועטה.סה'"כ נותן שתן חיוני מלבד גזים עם ריח לא נעים.התייעצתי בטיפת חלב והם אנרו שזה תקין.מחר קבעתי תור לרופאת משפחה.השינוי היחידי היה שב10 הימים רכשתי ויטמין d מעט שונה וכן נטלתי אוגמינטין עקב דלקת סינוסים. השאלה מדוע לפתע יש שינוי ביציאות ? האם עלי לסייע לו באופן כלשהוא ? האם זה סימן לבעיה אנטומית כלשהיא. מבחינת בעיות רקע שבר בקליקולה בלידה וכן פין מסובב ולכן במעקב אורטופד ואורולוג. תודה רבה

לקריאה נוספת והעמקה

מרווח של שבוע-שבועיים בין יציאות של תחנוק יונק הוא תופעה מוכרת ולא מדאיגה , בתנאי שהתינוק מרגיש נינוח, אוכל טוב עולה במשקל ואינו מקיא, וכאשר יש יציאה היא רכה.אין צורך לעשות פעולה כלשהיא להתערב או "לעזור". התופעה תמשך חודשיים-שלושה ותחלוף. אך אם אין יציאה מספר ימים וכאשר יש יציאה היא קשה בחתיכות קטנות, הבטן תפוחה מיעוט אכילה או הקאה יש צורך לפנות לרופא לברור בעיה רפואית.

08/03/2016 | 09:29 | מאת: יעל יונאי

ד"ר תודה רבה , אתמול היתי שוב אצל הרופאה והיא ניסתה לעשות בדיקה רקטאלית להכניס אצבע ללא הצלחה.האם היא בכלל היתה מצליחה ? האם זה היה נחוץ? היא ציינה שאם תעשה בדיקה ויש קקי בבדיקה אז יש עצירות.היא לא הצליחה והפנתה אותנו לכירורג....היא ציינה כי עד שבועיים זה תקין אך בכל זאת נתנה מרשם לחוקן ונרות עדיין לא רכשתי.אז לפי הבנתי אמתין עד שבועיים במידה ולא יצא אעשה חוקן ?

מנהל פורום עצירות בתינוקות, ילדים ונוער