נגישות
נגישות

החלפה מקסטראל לאומניק עקב סחרחורות

דיון מתוך פורום  ערמונית (פרוסטטה) מוגדלת

07/06/2014 | 14:21 | מאת: אופיר

ד"ר שירה שלום, ראשית אברך אותך על מסירותך לפורום,אין כמוך! אבקש לשאול על אבי, בן 78 נוטל כבר שנים קסטראל, בשנה האחרונה מסתובב עם סחרחורות ועילפון שהפכו אותו לנכה וריתקו אותו לבית.הנוירולוג ביקש לבדוק אופציה של החלפת התרופה או הפסקתה.פניתי לאורולוג שהחליף לאומניק (בבית מרקחת הביאו לי תחליף בשם טמסולין),אחרי מס' ימים שמנו לב שהתרופה הזו גורמת לתופעת הסחרחורת יותר ואבי מסרב לקחת אותה. האם יש אפשרות לא ליטול את הקסטראל באופן רצוף (כמה ימים כן כמה לא) או להפסיק?יש פעמים שהוא שכח לקחת...שמנו לב שבלי התרופה הוא מרגיש יותר טוב. תודה מראש, אופיר

לקריאה נוספת והעמקה

שלום רב, כדי להחליט מה הטיפול המיטבי לאביך צריך להבין מהן תלונות ההשתנה שלו. האם הקסטראל שיפר את ההפרעות? אם אין שינוי בתלונות אלו ויש לו תופעות לוואי מהתרופה בכלל מומלץ להפסיק לגמרי. יש תרופות נוספות שניתן להציע לו אבל זה יוחלט רק לאחר בדיקה שלו אצל אורולוג - כולל בדיקה גופנית ידנית של הערמונית, בדיקת אולטראסאונד ועוד. במקרים בהם לא ניתן לקחת תרופות לשיפור ההשתנה בשל תופעות לוואי אם ההפרעות חמורות יש לשקול ניתוח להסרת הערמונית.

08/06/2014 | 20:36 | מאת: אופיר

ד"ר שירה שלום, תודה על תשובתך המהירה והמקצועית. אבי נוטל את הקסטראל כבר יותר מעשר שנים באופן רצוף.היינו אצל שני אורולוגים שונים ואף לא אחד מהם טרח לבדוק אותו גופנית.כשאני שואלת אותו מה יקרה אם יפסיק אין לו מושג כי לא זוכר אפילו איך זה בלי התרופה. אתמול למשל הוא לא לקח את הקסטראל והרגיש יותר טוב מבחינת הסחרחורות ותחושת העילפון, פשוט היה צריך ללכת יותר פעמים לתת שתן. סליחה על ההתעקשות אבל אשמח לדעת אם זה לא עושה נזק להפסיק ליטול את התרופה לעת עתה ולבדוק מה קורה. שוב תודה לך ד"ר שירה, אני מאוד מעריכה אותך על פועלך בפורום!זו עזרה ענקית ומחממת לב!

מנהל פורום ערמונית (פרוסטטה) מוגדלת