עלייה ב-psa

דיון מתוך פורום  ערמונית (פרוסטטה) מוגדלת

05/03/2013 | 14:40 | מאת: שרון

שלום ד"ר חתומי, אבי בן 67. לאחר ניתוח להסרת הערמונית בספטמבר 2012, עקב גילוי מוקדם של סרטן הערמונית עם ערכי psa של 8-9. אבי לא נזקק לכל טיפול לאחר הניתוח. אנו מבצעים בדיקת psa על פי הנחיית הרופא כל 3 חודשים. האם יש משמעות לכך שהבדיקה של מרץ גבוהה יותר (0.05) מהבדיקה של ינואר (0.01)? לציין כי אבי איש מאוד חרדתי ודכאוני ומאז שחלה בסרטן הערמונית כאמור, בכל כאב/תלונה אחרים בגופו הוא מיד חושב שיש לו סרטן. האם עקב העלייה הזו (אמנם עלייה קלה) תהיה עלייה מעתה ואילך בבדיקות ה-psa? מודה לך מראש, שרון.

לקריאה נוספת והעמקה

שלום לך שרון, מדובר בעלייה מאוד זניחה ,שלא בטוח שיש לה משמעות קלינית. אולי בשל שינוי ערכי הייחוס במעבדה שונה? בכל מקרה פשוט צריך להמשיך לעקוב ולחזור על ה PSA בעוד 3 חודשים : אם העליה הזו נמשכת יש לשוחח עם האורולוג המטפל שלכם ולהחליט אם יש צורך בבדיקות נוספות מעבר למעקב בלבד. אם במקביל לעליה מופיעים תסמינים חדשים כלשהם בוודאי שיש לפנות לבדיקה והערכה.

06/03/2013 | 13:29 | מאת: שרון

ד"ר חתומי, תודה רבה יש לי עוד שאלה: בחודש וחצי האחרונים אבי מתקשה לדרוך על הרגל, יש לו כאבים עזים מאוד באגן שמקרינים לרגל. בצילום ראו שיש לו 3 חוליות שזזו. בנוסף, רופא אמר גם שיש לו אוסטאופרוזיס. אני יודעת שהנושא לא בתחומך אולם חברה אמרה לי שסרטן הערמונית טבעו להתפתח לעצמות. האם, חלילה, ייתכן ומדובר בסרטן להערכתך? האם עלי לדרוש מיםוי עצמות/סי.טי? אני פוחדת לנוח על זרי הדפנה כמו שאומרים...

מנהל פורום ערמונית (פרוסטטה) מוגדלת