psa גדל במהירות

דיון מתוך פורום  ערמונית (פרוסטטה) מוגדלת

04/12/2012 | 11:20 | מאת: מישהי

שלום לך בעבר התייעצתי איתך כאן וביום שני הקרוב יש לנו תור לאורולוג בהמלצתך. בן משפחתי בן 76 קיבל לפני חצי שנה תוצאה קודמת של 30 PSA (ולפני שנתיים 6) וכעת חצי שנה אחרי התוצאה עומדת על 65 (!). קריאטנין 5.5 תוצאה זהה לאורך כל השנה האחרונה. תוצאות תרבית השתןעדיין אל נלקחו בגלל שביתת האחיות. שני (ואולי אפילו שלושת) האורולוגים שפניתי אליהם בעבר שיבדקו זאת אמרו שבגיל מסויים לא מתעסקים עם זה. מאחר ומצבו הכללי מצוין והבנתי שההנחייה "לא להתעסק עם זה" אינה גורפת, גם בגילאים האלה קבענו כאמור תור לאורולוג. אבל עד אליו - התוצאה הזו הבהילה אותי ורציתי לדעת - האם גודל ה- PSA מושפע מוגודלו של גידול סרטני חלילה? או שסביר יותר שעלייה כזו מוסבפרת על ידי זיהום? ושאלה נוספת - כדאי ללכת למיון היום או שתור ביום שני הקרוב זה בסדר? הוא לא סובל משום תלונה בנושא דרך אגב. הקסטרל ניתן לו בבית חולים לפני שנה בעקבות אצירת שתן שחלפה ולמרות שהכל היה בסדר כמה חודשים בלי קסטרל הוא נוטל אותו שוב במינון קטן ליתר ביטחון. אודה על תשובתך, מישהי הוא נוטל קסטרל 5 מ"ג

לקריאה נוספת והעמקה
05/12/2012 | 11:34 | מאת: מישהי

תוצאת הקריאטנין היא 0.57. התבלבלתי עם ערך אחר. אני אשמח רק לדעת אם זה סובל דיחוי עד ליום שני שאז נקבע התור עם הרופא או שצריך להגיע למיון בעקבות PSA גבוה? וכמובן האםמ לא יותר הגיוני שזה דלקת בגלל העלייה המהירה ולמרות נטילת הקסטרל. תודה רבה.

שלום לך, כדי לא לחזור על עצמי שוב ושוב אבקש ממך לשוב ולקרוא את תשובתי המפורטות מאוד לשאלותייך הקודמות. שוב אזכיר שאין הפורום מהווה תחליף לבדיקה אישית אצל רופא, ובוודאי לא מחליף מקום לטיפול דחוף. בגילו של המטופל בו אנחנו דנות -רמות כאלו גבוהות של PSA עלולות להיות משילוב של תופעות (גם מחלה סרטנית, גם הגדלה שפירה וגם זיהום, למשל), ועד שלא עושים בירור לא יודעים.החלטה אם צריך ומהו- ע"י אורולוג שבדק אותו והעריך את מצבו הכללי. אם יש לו אצירת שתן או אי ספיקת כליות בוודאי שמדובר בבעיה שמצריכה התייחסות וטיפול מידי. אבל אם תפקוד הכליות שלו תקין, אם אין הפרעה להשתנה ומצבו הכללי תקין, תבואו לאורולג כפי שנקבע לכם ועמו- פנים אל פנים, ולאחר בדיקה גופנית , תשבו ותשוחחו על כל האופציות הבירוריות והטיפוליות.

מנהל פורום ערמונית (פרוסטטה) מוגדלת