FOCAL CHRONIC INFLAMMATION ב ערמונית

דיון מתוך פורום  ערמונית (פרוסטטה) מוגדלת

21/11/2012 | 15:49 | מאת: גל

אני בן 55. PSA 7 בתאריך 01.11.12. לפני 4 חודשים PSA 30. לפני שנה + PSA=2. נפח הערמונית 40 לא חשודה. .נטלתי במשך כחודשיים אנטיבוטיקות שונות שהורידו PSA מ 30 עד 7.באחת הבדיקות נמצאו WBC בשתן (30). תרביות שתן וזרע - ללא חיידיקים . לפני 15 ימים עברתי ביופסיה- הכל תקין למעט 4 רקמות שבהן נמצא FOCAL CHRONIC INFLAMMATION . מה זה אומר ומה הטיפול המומלץ עליך? האם כדאי לחזור על קורס אנטיביוטיקות נוסף וממושך? מתי מומלץ לחזור על בדיקת PSA.

לקריאה נוספת והעמקה

שלום רב, מה שציטטת אומר שיש מוקדים של דלקת כרונית בערמונית. זה לא גידול אלא דלקת, שאינה זיהום ולכן אין צורך להמשיך באנטיביוטיקה אלא אם יש לך צריבה או עדות לחיידק. אתה יכול ליטול טיפול צמחי כמו פרמיקסון להטבת תסמיני דלקת- עליך לקבל מרשם מרופא שמפחה או אורולוג. עם בדיקת PSA ממליצה לך להמתין לפחות 6-4 חודשים מהביופסיה, ולבוא בריא, לא בעת מחלה כלשהי , לא אחרי מגע מיני ולא אחרי מאמץ גופני משמעותי.

25/11/2012 | 18:59 | מאת: גל

כיצד הסקת שהדלקת לא זיהומית ולא חיידקית?הרי היה לי לפני 4 חודשים פי אס איי 30. אחרי נטילת אנטיביוטיות פי אס איי ירד ל 7. האם זה לא אומר שהיה זיהום חיידקי? הרי כתבת לא פעם שקשה לבודד ולתפוס חיידק הן בתרבית שתן והן בתרבית זרע ותוצאה שלילית עדיין לא יכול להעיד שאין חיידק. פי אס איי גבוה =7 יכול שאומר שעדיין הזיהום לא נוטרל סופית. יש לי עיין קימה בלילות וזרם שתן בינוני . כמו כן, כמה זמן יש ליטול פרמיקבון בהתחשב שהתרופה לא בסל ומחירה כ140 שח לחודש נטילה?

מנהל פורום ערמונית (פרוסטטה) מוגדלת