ניתוח tuip

דיון מתוך פורום  ערמונית (פרוסטטה) מוגדלת

07/07/2012 | 14:16 | מאת: מיכאל

שלום לד"ר שירה . אני עברתי ניתוח tuip לפני חודש וחצי.לאחר שלוש שבועות עשיתי בדיקות שתן והיו לויקוציטים 500 ואריטרוציטים 25 תרבית שלילית,מאז אני מקבל אוגמינטין לפי המלצת הרופא. אני מרגיש לאחץ באזור הערמונית, צריבה וכאב במתן שתן ויש גם כאבי בטן העם זה נורמלי ? וכמה זמן בדרך כלל החלמה לאחר ניתוח מסוג זה .תודה מראש.

לקריאה נוספת והעמקה

שלום רב, תחושת לחץ ואי נוחות במתן השתן, וגם דלקת בשתן - הן מצבים מוכרים ושכיחים לאחר ניתוחי ערמונית, לכל הסוגים. לא ציינת מדוע עברת דווקא TUIP. אם באמת עברת TUIP כלומר רק "חתכו" בתוך הערמונית ולא ממש הסירו חלק ( ה - I = INCISION, בהבדל מ TURP- בו ה R מייצגת את המילה RESECTION, חיתוך). אוגמנטין זו אנטיביוטיקה חזקה למדי, לצערי פחות טובה לדלקות בשתן- אלא אם היא נתנה על סמך תרבית. רצוי שתחזור על בדיקות השתן לאחר סיום הטיפול ותקפיד לשתות מספיק מים, ולקחת משהו נגד כאבים, זה בד"כ מסתדר מעצמו. אם לא- חשוב לדבר עם המנתח ולשקול האם יש צרוך לבצע ציסטוסקופיה כדי לוודא שאין לך חסימה חוזרת מהערמונית שעשוייה להצריך ניתוח חוזר.

07/07/2012 | 20:25 | מאת: מיכאל

תודה על התשובה ! עברתי ניתוח TUIP ללא כריתת הערמונית.הסיבה לניתוח הייתה זרימת שתן איטית עם עצירות ,על סמך בדיקות ציסטוסקופיה,אורודינמיקה,ובדיקות זרימה הוחלת על ניתוח להרחבת צוואר השלפוחית. לאחר שבוע הרגשתי כבר הקלה בכאב אך לאחר מספר שבועות חזר הכאב ולאחץ באגן באזור הערמונית וצריבה במתן שתן תרבית שלילית .העם הרגשה הזאות תהליך נורמלי של החלמה?

מנהל פורום ערמונית (פרוסטטה) מוגדלת