שבר במסרק החמישי- הסרת גבס לאחר שבועיים
דיון מתוך פורום כף רגל וקרסול
ההודעה שלך התקבלה בהצלחה
היא נמצאת כעת בבדיקת עמידה בנהלי הפורום
ההודעה צפויה להתפרסם תוך 24 שעות ממועד הגשתה
במידה וההודעה לא פורסמה בתוך 24 שעות, מומלץ לעיין שוב בנהלי הפורוםולהעלות את ההודעה מחדש.
שלום לכם, אני בת 41.יש לי שבר במסרק החמישי בכף רגל ימין- ללא תזוזה. שבועיים ויומיים לאחר שאירע השבר עברתי ביקורת (שכללה צילום אך לא השוואה לצילום הראשוני)- ונאמר לי שאני יכולה לנהוג וללכת באופן רגיל למרחק של עד קילומטר. (עדין לא לרוץ, לרקוד וכ"ד). נאמר לי שאין צורך בביקורת נוספת- ושבעוד חודש אוכל לבצע כל פעילות גופנית שהיא. יש לי מגן פלסטיק (air cast)- ואחרי שהורדתי אותו ראיתי שכואב לי ללכת, ואני הולכת באופן איטי מאד ו"עקום". חזרתי למגן לצורך הליכה, אך בנהיגה אני מחליפה לנעל רגילה- ולא סובלת מכאבים או קשיים כלשהם.רציתי לשאול: 1. האם אני נוהגת כשורה כשאני נוהגת זמן כל כך קצר לאחר היווצרות השבר? 2. האם כן כדאי ללכת לביקרות נוספת, ואם כן- מתי. בתודה רבה מראש, רותי. 2.
שלום רותי! לגבי נהיגה השאלה היא קשה, רק במידה ואת מסוגלת לבצע בלימת חירום ( לחיצת ברקס בעוצמה מירבית ) ללא כל כאב בכף הרגל! - את יכולה לנהוג. הייתי ממליץ להימנע מנהיגה עד להחלמה מוחלטת, לגבי סוגיית קיבוע - זה תלוי במיקום וסוג השבר. אני הייתי נוטה להמליץ לך על ביקורת אורטופד נוספת 4-6 שבועות לאחר השבר. בברכה