שבר שלא התאחה
דיון מתוך פורום כף רגל וקרסול
ההודעה שלך התקבלה בהצלחה
היא נמצאת כעת בבדיקת עמידה בנהלי הפורום
ההודעה צפויה להתפרסם תוך 24 שעות ממועד הגשתה
במידה וההודעה לא פורסמה בתוך 24 שעות, מומלץ לעיין שוב בנהלי הפורוםולהעלות את ההודעה מחדש.
לפני 10 חודשים שברתי אתעצם מטהטרזוס 5 בכף רגל שמאל. לאחר 4 חודשים שלא היה איחוי, השתמשתי במכשיר אולטראסאונד לאיחוי שבר של MELMAK, במשך 3 חודשים. בפיענוח הצילום נאמר לי שיש עיוות. מה הכוונה? ומה ניתן לעשות?
שלום הילה! לפי התיאור נדמה לי שעברת שבר שנקרא JONES FRACTURE. חלק קטן מהשברים מסוג זה מסתבכים באי איחוי -NONUNION. במקרה כזה לרוב נדרשת התערבות ניתוחית לצורך קיבוע השבר ( בד"כ ע"י בורג ). במידה והשבר התאחה עם עוות - MALUNION - ייתכן ויש צורך בתיקון ניתוחי - OSTEOTOMY?+ INTERNAL FIXATION. בכל מקרה צריך לפנות לאורטופד מומחה בכף רגל לצורך החלטה על המשך הטיפול. במידה והעוות הוא קטן - אין צורך בטיפול וניתן להסתדר טוב מאוד ללא הגבלה תפקודית כלשהי. בברכה