קרע חלקי ברצועת ATFL ונקעים חוזרים
דיון מתוך פורום כף רגל וקרסול
ההודעה שלך התקבלה בהצלחה
היא נמצאת כעת בבדיקת עמידה בנהלי הפורום
ההודעה צפויה להתפרסם תוך 24 שעות ממועד הגשתה
במידה וההודעה לא פורסמה בתוך 24 שעות, מומלץ לעיין שוב בנהלי הפורוםולהעלות את ההודעה מחדש.
שלום, אני בת 28, לפני כמעט 15 שנים עקב נפילה נקרעה הרצועה באופן חלקי. באותה תקופה בוצעה פיזיותרפיה, אך מאז זוהי סאגה מתמשכת של עשרות נקעים חוזרים עד היום. הקרסול חלש מאוד ואינו יציב וקורס לעיתים קרובות. בשנה שעברה לאחר ייעוץ עם מומחה התבצע צילום טאלוס והמומחה המליץ על ניתוח שחזור רצועה. קיבלנו חוות דעת נוספת והוחלט כרגע לא לבצע ניתוח, הייתי מטופלת כמה חודשים במכון פיזיותרפיה וביצעתי תרגילים לחיזוק. לאחרונה תירגלתי פחות ונקעתי את הקרסול פעמיים באותו השבוע, כעת גם כאבים חזקים בחלק הפנימי של הרגל. השאלה האם לשקול בשנית את האופציה הניתוחית לאחר תקופה כה ארוכה ונקעים אינסופיים או להמשיך למסות גישה שמרנית של פיזיותרפיה ותרגילי חיזוק? תודה רבה.
שלום שני! הכל תלוי בחולה, רמת פעילות גופנית, מידת הפגיעה ברצועות. יש מקום לבצע בדיקת MRI של קרסול. במידה ואת מעוניינת בהמשך טיפול שמרני הייתי ממליץ עוד לשקול טיפול ב APOS therapy בברכה