נפיחות כתוצאה מניתוח איחוי עצם העקב ועצם הטאלוס
דיון מתוך פורום כף רגל וקרסול
ההודעה שלך התקבלה בהצלחה
היא נמצאת כעת בבדיקת עמידה בנהלי הפורום
ההודעה צפויה להתפרסם תוך 24 שעות ממועד הגשתה
במידה וההודעה לא פורסמה בתוך 24 שעות, מומלץ לעיין שוב בנהלי הפורוםולהעלות את ההודעה מחדש.
שלום רב, עברתי לפני כ־8 שבועות ניתוח לקיבוע עצם הטלוס לעצם העקב. בימים אלה אני כבר דורך/ת על הרגל, אך עדיין קיימת נפיחות משמעותית באזור הקרסול והרגל. הנפיחות משתנה מעט לאורך היום, אך לא נעלמת לחלוטין. אשמח לדעת: • האם רמת הנפיחות הנוכחית עדיין נחשבת לתגובה תקינה בשלב זה לאחר הניתוח? • מהו משך הזמן הצפוי לירידת הנפיחות? • האם יש דרכים מומלצות לזרז את התהליך או להפחית את הנפיחות (למשל גרב לחץ, פעילות מסוימת, עיסוי)? • האם יש סימנים שצריכים לעורר דאגה (כגון כאב, אודם, חום מקומי)? תודה
שלום רוני! 1. נפיחות תישאר חודשים רבים 2. ככל שתהיה עם רגל מורמת מעל פלס הגוף - כך הנפיחות תפחת 3. במידה ומתווסף אודם / החמרה בכאבים / עליה חדה בנפיחות - יש לפנות ללא דיחוי לבדיקת אורטופד בברכה
שלום רוני! נפיחות בקרסול לאחר קיבוע סאב טלרי עלולה להימשך תקופה ארוכה ( חודשים מספר ). רצוי להחזיק רגל מורמת כדי להוריד את הנפיחות. במידה ומופיעה הפרשה מהפצע / אודם מקומי / עליה חדה בכאבים - יש לפנות לבדיקה אורטופד ללא דיחוי. החלמה מהירה!