תוצאות MRI כף רגל שמאל

דיון מתוך פורום  כף רגל וקרסול

14/02/2023 | 14:09 | מאת: ניר

שלום רב,אני סובל מגאוט כ12 שנה, לפני כשנתיים עברתי התקף גאוט מאוד קשה בכף רגל שמאל שגרם למעשה להרס כף הרגל השמאלית. מאז אני חווה כאבים ודלקות יומיומיות במיקומים שונים בכף רגל שמאל ובגיד האכילס של רגל שמאל. לפני כחודש עשיתי בדיקת MRI בכף רגל שמאל. היתי מעוניין לדעת מה משמעות הממצאים? להלן התוצאה: ממצאים: יש התעבות קלה של הרצועה הטלו-פיבולרית הקדמית כעדות לקרע חלקי. שאר הרצועות מסביב לקרסול ובכף הרגל נראות תקינות. יש מעט סיגנל מוגבר בהיקף גיד הטיביאליס האחורי הדיסטלי סמוך לחיבור לנביקולריס. אין טנוסינוביטיס. אין שינוי בקוטר הגיד. לא ניתן לשלול מוקד קטן של טנדינוזיס בגיד. שאר הגידים מסביב לקרסול ובכף רגל תקינים ללא קרע. נוזל תוך מפרקי בנפח תקין. אין גושים או קולקציות ברקמות הרכות. המבנה הגרמי והסחוסי שמור ללא בצקת מח עצם. אין מזהים פגיעות סחוסיות - גרמיות. אין עדות לאיחוי לא תקין בין העצמות. אין קווי שבר. אין הרס עצם. .AVN- אין עדות ל לסיכום: טנדינוזיס קל של גיד הטיביאליס האחורי .ATFL- קרע חלקי קל של ה המבנה הגרמי שמור.

שלום ניר! בסה"כ MRI לא הצביע על בעיה מהותית. קיימת עדות לדלקת קלה בגיד Tibialis Posterior ממליץ לך להיות במעקב אורטופד כף רגל וקרסול וראומטולוג ( לאור מחת גאוט ) בברכה

07/03/2023 | 19:35 | מאת: ניר

תודה על התשובה. הבעיה שלי גורמת לי לנכות נוראית.אני נאלץ להשבית את רגל שמאל כל פעם שמתחילה דלקת ברגל. זה קורה פעם בשבועיים בממוצע למשך יממה בממוצע כשמופיעים הכאבים כדי לא להחמיר אותם. כי אם אני ממשיך ללכת למרות הכאב הדלקת מתלקחת ומחריפה. יש לי קביים צמודים לידי. לצערי הרופאים הרבים שאני הולך אליהם לא יודעים לא יודעים להגיד לי כלום. רק לקחת אלוריל (מה שלא עוזר בכלל). מה באמת יכול לעזור לי?

מנהלי פורום כף רגל וקרסול