הסבר לפענוח mri קרסול ימין

דיון מתוך פורום  כף רגל וקרסול

22/03/2022 | 07:58 | מאת: אביהו

הודגם נזק אוסטאוכונדרלי רחב OLT בכיפה הפנימית של הטלוס. הממצא תופס את כל ציר הAP הפנימי של הטלוס. הממצא במימדים של: 14 מ"מ במישור צדדי פנימי. פגיעה סחוסית טלרית קשה עם רושם ל­flap cartilage lesion. כמו"כ פגיעה סחוסית עם cartilage focal delamination בשטח סחוס הטיביאלי בהמשכיות ל OLT. ממצא חלקו ציסטי והטרטגני­ בצקת סב כונדרלית ומח עצם טלרית מקיפה את הממצא OLT ואת הציטסה. הציסטה במימדים של 15*10 מ"מ. לאחר הזרקת גדלניום וריד הממצא עובר האדרה היקפית והטרוגנית ועבה עם האדרה בצקתית ומח עצם קשה ודיפוזיות מלווה בטלוס .

שלום אביהו! בדיקת MRI מראה נזק קשה לסחוס בעצם הטלוס. יש מקום לשקול התערבות ניתוחית. ממליץ לך לפנות לבדיקת אורטופד כף רגל וקרסול בברכה

16/04/2024 | 17:36 | מאת: סוהיר

שלום רב, הבדיקה נעשתה בטכניקות שונות, בשקלול PD 1,T ו2-T, עם ובלי דיכוי שומן, בשלושת המישורים האנטומים. סיבת ההפניה: כאב. היסטוריה של שבר בפטישון החיצוני. באספקט המדיאלי של כיפת הטלוס מודגם נגע אוסטאוכונדרלי - OCL בקוטר 5 מ"מ עם ציטסה תת כונדלרית מלווה בבצקת לשדית. ציסטה תת כודנרלית קטנה באספט האחורי של הפלפונד. פרט לכך מבנה גרמי, מפרקי ואות מח העצם של עצמות הקרסול והטרזוס בגדר הנורמה. לא הודגם נוזל מפרקי בכמות משמעותית. הסינוס טרזי שמור. הגידים המכופפים והמיישרים בעלי עובי, אות ומהלך תקינים. לא הודגם נוזל במעטפת הגידים. גיד האכילס בעל עובי, אות ומהלך תקינים. כרית השומן ע"ש קגר שמורה. הפסציה הפלנטארית בעלת עובי ואות תקינים. הרצועות המדיאליות והלטרליות שמורות. שכבות השרירים, מישורי השומן, העור והתת עור בגדר הנורמה. נגע אוסטאוכונדרלי בטלוס - OLT.

16/04/2024 | 18:41 | מאת: אביהו

היי סוהיר, תודה על המענה! מה דעתך לגבי מה שיש בקרסול צריך ניתוח או שלא?

מנהלי פורום כף רגל וקרסול