Rnp גבוה בבדיקה לפרופיל Ana

דיון מתוך פורום  דלקות מפרקים

07/01/2024 | 17:23 | מאת: שני

היי, אני בת 35 וסובלת כבר כ 4 שנים מנימולים וכאבי שרירים שבעיקר מתעוררים בתקופות לחץ או מתח. לפני כ 4 שנים אובחנתי ע״י ראומטולוג בתסמונת אסיה בעקבות שתלי סיליקון בחזה ואכן אחרי שהוצאתי את השתלים מדדי הדלקת שלי בבדיקות הדם התאזנו והפכו מתקינים לחלוטין, יש לציין ששאר הבדיקות לשלילת מחלות אוטואימוניות ומחלות נוירולוגית (כולל mri ראש ו emg) שביצעתי באותה תקופה יצאו כולן תקינות. מאז אני עדיין סובלת לסירוגין בכאבים נודדים בגוף בפרט בצוואר השכמות ובית החזה, ונימולים ובעיקר בתקופות של לחץ או מתח. היות ולאחרונה זה באמת חזר רופא המשפחה ביקש שאעשה בדיקות דם שוב לשלילת מחלות אוטואימוניות. הבדיקות ברובן יצאו תקינות, מלבד ערך Rnp שיצא בחריגה מהנורמה כ 3.5. אני ישר שייכתי את זה חלילה למחלת לופוס או סקרלודרמה. רופא המשפחה סירב להפנות אותי שוב לראומטולוג ואומר שזה נראה לו ממצא חסר משמעות. אשמח לחוות דעתך. מאז הממצא הזה אני ממש חרדה. מצרפת את כל התשובות: תדפיס של טבלה המרכזת תוצאות של בדיקות מעבדה מאתר כללית און־ליין צפי בתוצאות בדיקת המעבדה שעשית. שימי לב: בדיקות המוגדרות מידע רפואי רגיש לא מוצגות באתר. פני למרפאה כדי לקבל אותן. שני בנין, מספר תעודת זהות: 201106515 תאריך הבדיקה ושעת ביצועה 07:49 26.12.2023 תוצאה לעומת טווח הנורמה תוצאה שם הבדיקה ראה פרוט להלן ANA PROFILE Negative ANA TITER NEGATIVE ANA PATTERN >1 DNA (ds) Ab >0.2 RIBOSOMAL P Ab >0.2 Sm (anti Smith Ab) 3.5 RNP A >0.2 RNP 68 >0.2 SmRNP >0.2 SSA-60 >0.2 SSA-52 >0.2 CHROMATIN >0.2 Anti Jo-1 Ab >0.2 Scl-70 Ab >0.2 ANTICENTROMERE Ab >0.2 SSA (Ro) SINGLE >0.2 SSB (La) SINGLE 3.5 RNP פירוט תוצאות הבדיקה הערות לבדיקות ANA PROFILE: בוצע במכשיר ביופלקס See HEP2-ANA-IFA result בוצע במכשיר ביופלקס הערות לבדיקות ANA TITER: שיטת HEP2-ANA-IFA הערות לבדיקות ANA PATTERN: שיטת HEP2-ANA-IFA הערות לבדיקות DNA (ds) Ab: בוצע במכשיר ביופלקס כפי שניתן לראות החריגה היא רק ב Rnp ו Rnp a. האם זה שאנה טיטר ואנה פטרן בשיטת ifa יצאו שלילי זה שולל את כלל המחלות האוטואימוניות וניתן להתעלם מהתוצאה הזו? אודה לתשובתך

שלום ברוב המקרים כאשר התוצאה החיובית היחידה היא ANTI RNP חיובי , כאשר ANA שלילי מדובר בתוצאה חסרת משמעות קלינית. אם אין תלונות/ממצאים אופייניים כגון תופעת ריינו/שינויים בעור הידיים/קוצר נשימה כמעט תמיד מדובר בתוצאה חסרת משמעות.

08/01/2024 | 09:15 | מאת: שני

תודה רבה על המענה המהיר. למען האמת אין סימנים עוריים או תסמונת ריינו. אם כך אין טעם להמשיך בבירור ראומטולוגי נוסף נכון? יתכן שמה שאני מתארת אצלי יכול להעיד על פיברומיאלגיה?

מנהל פורום דלקות מפרקים