כאב בצלעות החזה בצד ימין.

דיון מתוך פורום  דלקות מפרקים

08/04/2023 | 23:50 | מאת: לי

היי, אני בת 29 אמא ל2 במשקל עודף מעל 30 קילו . וכרגע גיליתי על הריון נוסף. לפני כמספר חודשים מעל לחצי שנה החלו לי כאבים בצלעות החזה (4-5) במגע והתזוזות החזה כגון פעולות עם הידיים כמו הרמה של דברים וכו. מציינת שאני מרימה את ילדיי שכל אחד שוקל 17+ קילו המון ולפעמים אפילו מעלה אותם קומה 1 במדרגות. הייתי אצל אורתופד שטען שזה דלקת, הייתי אצל עוד אחד שטען שזה תסמונת טיטצה וראה שאני לחוצה הפנה אותי למיפוי עצמות שלא ביצעתי עקב החשש לחשיפה לקרינה רבה. ביצעתי צילום חזה שיצא תקין. ספירת דם ובדיקות דם תקינות. פניתי לרופאת משפחה והמליצה כדור ברקסין לשבוע ובאמת הכאב עבר, המשכתי להרים את הילדים והכאב חזר אחרי חודשיים באותו מקום בדיוק. אני קצת לחוצה שהכאב חזר באותו מקום כרגע בגלל ההריון אני יודעת שלא ניתן לעשות שום בדיקת הדמיה נוספות האם יכול להיות שתסמונת טיטצה באמת חוזרת לאותו מקום? האם בגלל שלקחתי את הכדורים ל5-10 ימים (לא זוכרת בדיוק כמה זה היה מזמן) ולא באמת ל20 ימים כמו שכתוב במרשם יכול להיות שהמקום לא נרפא עד הסוף? אני פוחדת מפתולוגיה בעצם וזה לא עוזב אותי. אשמח לעצה מה ניתן לעשות.

09/04/2023 | 00:30 | מאת: לי

רוצה להוסיף גם שיש לי כאב כשמתעוררת בבוקר בעת הקימה משכיבה לישיבה, ובמהלך הלילה כשמשנה תנוחה לעיתים מרגישה את הכאב. הכאב לא מעיר אותי בלילה ולא כואב במהלך היום במנוחה כאשר אין תנועה חדה. רק בעת ביצוע פעולה חדה או בנגיעה באזור הכואב … ביצעתי גם אולטראסאונד שד ובטן עליונה וצילום בריום בלי קשר לכאב זה לפני כשנה שיצאו תקינים.

09/04/2023 | 14:07 | מאת: לי

הכאב בבוקר ובשינוי תנוחה הוא כאב בעצם החזה באמצע ולא ספציפי בצד ימין

שלום הטיפול בכאב בבית החזה הנגרם מעומס הוא כמובן הפחתת העומס. אפשרויות חמורות יותר כגון /שבר או דלקת בדר"כ לא יחלפו כפי שאת מתארת. ממליץ להפחית את נשיאת המשקל. בכל מקרה של קוצר נשימה/חום/התגברות הכאב יש לפנות לעזרה רפואית.

מנהל פורום דלקות מפרקים