סקרואיאליטיס - האם זה לתמיד?

דיון מתוך פורום  דלקות מפרקים

11/07/2021 | 12:14 | מאת: אנונימי

שלום רב, בן 27, לפני כשנתיים התפרצה אצלי דלקת מפרקים חמורה בצד שמאל של האגן/גב תחתון (לא יכולתי לזוז שבוע וחצי מהמיטה וצלעתי חודש שלם לאחר מכן). ביצעתי בדיקת MRI שהצביעה על כך שישנו סקרואיאליטיס בצד שמאל. במקביל לכך ביצעתי בדיקות דם שהצביעו על התפרצות דלקתית משמעותית (הגיוני) ועל זיהום כלשהו. לאחר פיזיוטרפיה חזרתי על בדיקות הדם והMRI לאחר כמה חודשים, בבדיקת הדם המדדים חזרו להיות תקינים והזיהום נעלם (לאחר שבוע של נטילת אנטיביוטיקה) ובMRI עדיין נראו סימנים לסקרואיאליטיס בצד שמאל אך בעוצמות נמוכות מהפעם הקודמת. עם הזמן הכאב נעלם כמעט לחלוטין וכיום אני בקושי מרגיש בו. מידי כמה בקרים אני מרגיש תחושת אי נעימות מאוד מינורית באיזור, אך הנ"ל לא משפיע על הפעילות היום יומית שלי בשום צורה ובשום מצב (אפילו לא קרוב לכך). מכאן אני מסיק שהדלקת נבעה מזיהום. שאלתי היא כזאת - מה ניתן לעשות על מנת להיפתר מזה לחלוטין (אם בכלל). והאם בדרך כלל סקרואיאליטיס נשאר לכל החיים ומתגבר עם הזמן? תודה רבה.

שלום ישנה צורה של סקרו-איליאיטיס הקשורה לזיהום ( בדרכי התן או דרכי העיכול) והיא יכולה לחלוף מספר שבועות/חודשים לאחר סיום הזיהום.

11/07/2021 | 15:49 | מאת: אנונימי

תודה על התשובה המהירה. אם הנ"ל עדיין מורגש אצלי גם אחרי כמעט שנתיים - האם יתכן שזה יחלוף בהמשך? האם יש משהו שניתן לעשות כדי לזרז את זה? (אימונים כלשהם, תרופות?..)

מנהל פורום דלקות מפרקים