תפריט תזונה לתינוקת בת שנה ואוטוטו חודשיים

דיון מתוך פורום  תזונת תינוקות וילדים

22/04/2013 | 02:13 | מאת: נועם

היי! מתנצלת מראש על אורך הפנייה :) ביתי בת שנה וחודשיים. והיא איתי בבית עד היום. עד לפני כמה ימים אכלה לפחות ארוחה בשרית אחת ביום. אך מאז שטעמה את הלחם מסרבת לאכול ארוחה חמה. היא דורשת לחם בארוחה ואני משתדלת לשלב אותו עמו משהן. היום שילבתי לה עם שמנת של תנובה. אני לא מצליחה לבנות לה תפריט תזונה ראוי לדעתי. גם השיגרה שלה השתנתה. לא נראה שיש לה צמיחה של שיניים נוספות. היא הולכת לישון מאוחר בלילה (בין 23 ל 1 בלילה ) מתעוררת לקראת הצהריים השינה שלה בלילה לא רציפה ויש פעמים שממש בוכה מתוך שינה. בבוקר אוכלת כ 200 גרם של גמדים או שטוזים היא מסרבת לאכול פירות. מלבד בננה. בצהריים נהגה לאכול ארוחה בשרית אך מזה 5 ימים שהיא מסרבת ולא אוכלת עד שהיא מקבלת לחם ואוכלת כמעט רק אותו. בלילה היא אוכלת מבקבוק תמ"ל 240 מ"ל+ 2 כפות דייסת מטרנה. בין לבין אני משתדלת שתאכל ביסקוויטמין או במבה. היא שותה הרבה מים ( 3 בקבוקים של 150 מ"ל ביום). לעיתים אני מערבבת לה קצת קוטג עם 2 ביסקוויטמינים. היא לא אוכלת ביצה בשום צורה, ואם מרגישה טעם של טחינה גולמית היא יורקת את האוכל החוצה. היא לא אוכלת דייסות (קוואקר ואורז) מדי פעם אוכלת אגס. אכלה פעם 1 קצת דג סלמון אפוי בתנור ומאז לא רוצה שוב. ביומיים האחרונים היא התעוררה בסביבות 11:30 12:00 בצהריים. לא מצליחה\רוצה לישון צהריים. ב 20:00 נרדמת עם בקבוק התמ"ל. ושוב מתעוררת ב- 01:00 בלילה. ושותה מים. בסביבות 03:00 נרדמת שוב. אני מבקשת עזרה. אני אובדת עצות. איך לבנות לה שיגרה ותפריט מזון? מודה מראש!

לקריאה נוספת והעמקה

את צריכה לשים גבולות ,לא יתכן שהולכת לישון מאוד מאוחר ,על תידאגי כאשר תהיה בגן תסתדר בכל אופן ננסה לבנות מסגרת בבוקר תני לה תמ"ל או 1 גמד או 1 יוגורט לאחר 4 שעות תני ארוחה בשרית עוף עם פירה וירק או פתיתים עם קציצה וירק לאחר 4 שעות 3 כפות גבינה או קוטג עם פרי או יוגורט עם פרי בערב : תנסי שוב ביצה מקושקשעם גבינה וחתיחת אבוקדו וירק בערב בקבוק תמ"ל את נותנת לה יותר מידיימים תקטיני 500 מים ליום את צריכה לחכות לפחות 4 שעות בין הארוחות תשכיבי אותה בשעה קבועה

25/04/2013 | 01:54 | מאת: נועם

25/04/2013 | 21:58 | מאת: נועם

1.הבת שלי לא אוכלת ביצה בשום צורה שהיא מלבד החלמון שבביצת עין. האם החלמון של ביצת העין בריא לה? 2.כשכתבת בערב- מקושקשת עם ירק ואבוקדו ותמ"ל האם לתת את התמ"ל מיד אחרי המקושקשת (באם תאכל אותה)? או שמא לחכות שוב 4 שעות? 3.האם תוכלי בבקשה לעזור לי בארגון שעות הארוחות כפי שהן מומלצות לפעוטה בת גילה? כך שאוכל לארגן לה סדר יום מחדש. כלומר, באיזו שעה מומלצת שעת ארוחת בוקר, פירות, צהריים, ביניים וערב. אני מאוד מודה לך!

מנהל פורום תזונת תינוקות וילדים