תוספת ברזל לתינוק

דיון מתוך פורום  תזונת תינוקות וילדים

05/04/2013 | 08:55 | מאת: אירה

שלום, יש הנחיה גורפת לתת לתינוקות מגיל 4 חודשים תוספת ברזל בטיפות כדי למנוע אנמיה. הטיפות המומלצות הן טיפות של טיפטיפות והן מכילות את המרכיבים הבאים: Sucrose, Cream Essence, Sodium Methyl Paraben, Sodium Propyl Paraben לפי מיטב הבנתי, פרבן הוא חומר משמר רעיל, אין לי מושג מה זה cream essence אבל זה לא נראה יותר טוב מפרבן, וגם הברזל עצמו הוא איזושהי תרכובת סינטטית. הבן שלי הוא בן 4.5 חודשים וניזון מהנקה בלבד כאשר בשבועיים האחרונים אני מוסיפה לו טעימות פעמיים ביום. לפני שבועיים, בטיפת חלב, הוא שקל 6,860 ק"ג, גובה 63.5 ס"מ. אני ממש לא רוצה לתת לו את הטיפות האלה בגלל הרכיבים אבל גם לא רוצה לגרום לו להיות אנמי. אם אני בעצמי אקח תוספת ברזל טבעית של פלורדיקס והוא יקבל את זה דרך החלב, זה יהיה מספיק טוב? תודה מראש על התשובה.

לא יעזור שתיקחי ברזל ,את חייבת לתת לו ברזל חשוב להתפתחות המערכת עצבים שלו ,ואם את לא מסכימה ,תתייעצי עם הרוקח אולי יש נוסחאה אחרת שאת יכולה לתת לתינוק

07/04/2013 | 09:18 | מאת: ורד

אך לאחר שהרופאה הסבירה לנו את ההבדל בין תוספי תזונה לתרופות מונעות אנמיה (כמו פריפל 3 ועוד סוג שאני לא זוכרת כרגע את שמו..) החלטתי במקרה זה גם לתת את התרופה וגם להמשיך במזונות (מגיל 6 חודשים) שעשירים בברזל. כנראה שהנקה בלבד לא ממש מספיקה..

מנהל פורום תזונת תינוקות וילדים